סובלים מתחושה של תנועה סיבובית, כאילו הסתובבתם במקום מספר פעמים או שהסביבה סביבכם מסתובבת ומסתחררת? מאבדים את שיווי המשקל? לפניכם כל המידע על ורטיגו, ודרכי הטיפול הטבעי בתופעה.

מה זה ורטיגו?

מדובר בסחרחורת חזקה, בה קיימת תחושה מדובר של תנועה, לרוב סיבובית. במקרים נדירים התחושה תהיה לא סיבובית אלא של משיכה הצידה. ורטיגו הוא ביטוי להפרעה במערכת שיווי המשקל / המערכת הווסטיבולרית (סט של חיישנים הממוקמים באוזן הפנימית), שתפקידם לאותת לנו על התנוחה והמיקום שלנו במרחב, בזמנים בהם אנו בתנועה או במנוחה. שינוי מכני הופך למסר חשמלי שהמוח יכול לפרש ולהשתמש בו. וורטיגו נוצר כאשר מערכת שיווי המשקל (מכל סיבה שהיא), שולחת למוח אות חשמלי שגוי, ואז עלולה להיווצר תחושה מדומה של תנועה. כך למשל נוצרת סחרחורת בזמן שכיבה, סחרחורת פתאומית בישיבה, או אפילו סחרחורת מתוך שינה.

טיפול טבעי ברפואה הסינית הוא אפקטיבי, ומותאם במדויק לכל מטופל והתהליכים אותם הוא עובר.

ורטיגו נגרם עקב מגוון גורמים,  העיקריים שביניהם:

Vestibular Neuronitis (דלקת בעצב הפרוזדור) – עצב הפרוזדור נמצא באוזן הפנימית וקשור במנגנון שמירת שיווי המשקל ,המערכת הווסטיבולרית שולחת פולס קבוע למוח, כשמזיזים את הראש הפולס גבוהה יותר בצד אחד ונמוך יותר בצד השני, זיהום של הצד הווסטיבולרי באוזן עלול להוביל למצב של סיגנל פחות בצד הנתקף, מצב שכנראה נגרם מדלקת של העצב הווסטיבולרי בעקבות זיהום ויראלי ולכן המוח עלול להרגיש שהוא מסובב את הראש לצד אחד. התסמונת גורמת לסחרחורת קשה שמלוּוה בחוסר יציבות, ייתכן קשיים בהליכה, בחילות ואף הקאות. הסחרחורת נמשכת לרוב כמה ימים. לא נדרשת טיפול מיוחד והיא חולפת מאליה

.• BPPV (ורטיגו תנוחתי) – ישנן 3 תעלות באוזן הפנימית שבהן יש נוזל והן משדרות לנו היכן אנחנו במרחב, מצב שבו הקריסטלים המצויים בצורה נורמלית בתוך האוזן הפנימית משנים את מקומם וזזים לאחת מ3 התעלות, יכול להוביל לסחרחורת, מיקומן ותזוזתן בתעלות משפיע על הפירוש המסר שנשלח למוח ולכן בכל פעם שאנו משנים תנוחה והן זזות החדר מסתובב, לוקח להן עד 60 כ שניות להתייצב ואז הסחרחורת נעלמת. התסמינים המאפיינים הם התקפים קצרים (אם לוקח יותר מ60 שניות כנראה שזה לא ורטיגו תנוחתי) אך תדירים של סחרחורת, בכל פעם שיש שינוי תנוחה. התקפים אלו אינם חד פעמיים ועלולים לחזור על עצמם בתקופות שונות.

פגיעה במערכת העצבים המרכזית –  מדובר בפגיעות קשות אשר יש להן ממצאים בבדיקות, למשל אירוע מוחי, מפרצת בכלי הדם במוח, גידול – שפיר או ממאיר – או טרשת נפוצה. הפגיעה גורמת לסחרחורת שנמשכת זמן רב ועלולות להתלוות אליה עוד  תופעות נוירולוגיות, ביניהן חולשת שרירים וירידה בתחושה באיברים בגוף, תופעות אלו אינן מטופלות  בשלב האקוטי בקליניקה והן דורשות טיפול והשגחה רפואית.

מחלת מנייר – מחלה שתוארה ע"י הפרופסור הצרפתי פרוספר מנייר ב – 1861 ועדיין לא ידוע הגורם להתפרצותה.  תסמיניה מופיעים כאשר מסיבה לא ידועה הנוזל (האנדולימפטי) הקיים בצורה תקינה באוזן, מתמלא יותר מידי וגורם לעליית הלחץ באוזן הפנימית, נוצרת הפרעה במערכת שיווי המשקל, המובילה לסחרחורת ולתסמינים האופייניים המתלווים למנייר והן: תחושת מלאות באוזן, צפצופים (טנטון) וירידה בשמיעה (כאשר הנוזל פוחת לרוב ישנה חזרה של השמיעה). המטופלים סובלים מהתקפים חזקים של סחרחורת סיבובית. הסחרחורת מלווה ברעשים באוזן, ירידה בשמיעה, בחילות והקאות. לאחר שההתקף חולף השמיעה לרוב חוזרת. אם ההתקפים חוזרים על עצמם, יכולה להיות פגיעה פרמננטית בשמיעה. משך ההתקפים אינם קצרים כמו בוורטיגו תנוחתי והם יכולים להמשך בין שעות ספורות ועד יום או יומיים.

Cervicogenic (סחרחורת ממקור צווארי)  – מערכת שיווי המשקל משתמשת בסנכרון של אותות מהאוזן הפנימית (vestibular), הראיה (visual) ואיתותים של תחושה במרחב (פרופריוספטיבים) מהצוואר,  אותות מהצוואר משפיעות על תחושת ההתמצאות במרחב והיציבה של האדם בזמן תנועה ועמידה,  עומס ופגיעה צווארית, יתכן מפגיעה  או חבלה  (לרוב וויפלש), יציבה לא נכונה ועומס ממושך או תנועה לא נכונה – עלולים לגרום לוורטיגו צווארי  שמאופיין לרוב בהקשר לתנועה של הצוואר (ללא צפצופים באוזן או שינויים בשמיעה) המובילה לסחרחורת ובחילה.

שימוש בתרופות –  חלק מהתרופות עלולות לגרום לתופעות לואי כמו סחרחורת, ביניהן אספירין, תרופות כימותרפיות, דוקסלין ואחרות.

 

  • מקצועיותך, כשרונך ונועם הליכותיך הפכו אותך למטפל היקר שלנו ואנחנו ממליצים עליך בכל פה לחברינו.

    ד"ר יעל פוליטי, מומחית לרפואת עור
  • בתור רופאת משפחה אני מבלה שעות ארוכות מול המחשב……. לאחרי שסבלתי מכאבי צוואר חודשים ארוכים החלטתי לנסות טיפול ברפואה אלטרנטיבית….. כבר לאחר הטיפול הראשון הרגשתי הקלה רבה ……אני ממליצה בחום על עידן לוי לכל מי שסובל מכאבים כרוניים, כאבי שרירים ובעיות דומות.

    ד"ר גרישפון, רופאת משפחה
  • הגעתי אליך עם פריצה בשני דיסקים. לא הייתה לי אפשרות לשבת מול מחשב, לעמוד בהרצאה בכיתה ולתפקד בחיי היום יום. אתה הצלחת במקצועיות נדירה לטפל בי ולהחזיר אותי לפעילות מלאה.

    ד"ר אתי אורנן
  • בוקר אחד התעוררתי בתחושה מוזרה של סחרחורת וחוסר שווי משקל. כל תזוזה של הראש מצד לצד או הטית הראש קדימה או אחורה גרמה לי לסחרחורת מפחידה. לאחר מספר טיפולים בדיקור ואבחנה מדוייקת של עידן למצב נפטרתי מהסחרחורות ומחוסר שווי המשקל.

    רותי

תסמינים שכדאי להכיר

הפרעה במערכת שיווי המשקל יכולה לגרום גם לחוסר יציבות בהליכה וכתוצאה מכך לנפילות.

בנוסף לתחושה המדומה של תנועה סיבובית, סחרחורת, מכל סוג, עלולה להתאפיין בבחילות ובהקאות. לרוב מקור הבעיה הוא באוזן הפנימית, כאשר וורטיגו תנוחתי לרוב חולף לאחר כ – 60 שניות וורטיגו עם עודף נוזלים באוזן (כגון מנייר) התסמינים יכללו גם ירידה בשמיעה, תחושה של רעשים באוזן ותחושה של אוזן סתומה ומלאה, אך לא יחלוף לאחר מספר שניות ועלול להמשך שעות ארוכות.

התסמינים יכללו גם ירידה בשמיעה, תחושה של רעשים באוזן ותחושה של אוזן סתומה ומלאה. לבעיה ממקור צווארי לרוב יהיה קשר לתנועה בצוואר ללא הפרעה בשמיעה.

טיפול טבעי יכול לשפר משמעותית תסמיני סחרחורת ורטיגו!

טיפול טבעי בוורטיגו

לפני קבלת טיפול, מכל סוג, חשוב מאד לפנות לרופא על מנת לאבחן את מקור הבעיה וכדי לפסול אפשרות של בעיה נוירולוגית, או דלקתית, שדורשת מתן טיפול תרופתי.

יש חשיבות רבה מאד לאבחון הגורם לסחרחורת כדי לבנות תוכנית טיפול אישית ומותאמת במדויק למטופל. ישנן מספר תרופות הרגעה שיכולות לסייע לסימפטום אולם לא מומלץ לצרוך אותן לאורך זמן מחשש להסתגלות אליה ועד להתמכרות אליהן.

הטיפול הטבעי בסחרחורות בכלל, ובוורטיגו בפרט, מורכב מדיקור סיני שמקל על הסימפטומים בטווח הקרוב, מתייחס לצוואר, למערכת החיסון ובמקרה הצורך לגורמים שמשפיעים על נוזלים באוזן ובגוף, במטרה למסייע לאיזון הגוף ובמנגנון שיווי המשקל, בטווח הארוך. כמו כן הוא כולל לימוד יציבה ותנוחות יציבה נכונות שמסייעות למטופל במצבי סחרחורת עם קשר צווארי, המלצות על תזונה נכונה שמשפיעה על איזון הנוזלים בגוף ופורמולות ייעודיות מצמחי מרפא (במקרי הצורך),  שמורכבות אינדיבידואלית לכל מטופל בהתאם למצבו והגורמים לסחרחורת ממנה הוא סובל.

הטיפול בקליניקה מבוסס על נסיון קליני רב שנים ברפואה הסינית. נסיון זה כולל טיפול ועבודה במרכזי טיפול טבעי רבים, ובתחומים רבים, ביניהם טיפול בסחרחורות ובוורטיגו, בדרגות חומרה שונות.

בקליניקה נעשה טיפול בכאבים באמצעות טכניקות מתקדמות בדיקור סיני, יציבה ואורחות חיים. עם נסיון נרחב ומעשי, ניתן, במקרים רבים, לסייע ולהקל על תסמיני הסחרחורת ואף, לסייע למטופל לסגל אורחות חיים שישפרו, ואף ימנעו, את ההתקף הבא.

טיפול טבעי ברפואה הסינית הוא אפקטיבי, ומותאם במדויק לכל מטופל והתהליכים אותם הוא עובר.

אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר ולהרכיב תוכנית טיפול אישית, מקיפה ואפקטיבית, להקלה משמעותית!

 

ורטיגו – סוגים, גורמים, ואפשרויות הטיפול הטבעי
4.9 (98.64%) 59 vote[s]

יש לך שאלה?

השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

פנייתך התקבלה
נחזור אליך בהקדם!