כואב לכם הראש כל כך עד שהכאב מתפשט מאחורי הראש לצדדיו, פועם ומציק? לטיפול הטבעי יש פתרונות מקלים, בטווח המיידי, ממש כשכואב, ובטיפול מניעתי ארוך טווח.

למה כואב הראש?

ישנם לא מעט סוגים של כאבי ראש. בכל הנוגע לכאב ראש אחורי, מדובר באחד מכאבי הראש השכיחים והנפוצים ביותר, ואשר מיליוני אנשים ברחבי העולם סובלים ממנו.

כאב ראש אחורי יכול להגיע בהבלחות קצרות וממוקדות או להמשך לאורך זמן.

סיבות עיקריות לכאב ראש מסוג זה הן:

לחץ שרירי ממקור צווארי- לחץ או מתח בשרירי הצוואר יכול להוביל לכאב שרירי ולחץ מוגבר על מבנים עצביים וכלי דם העוברים בצוואר שיכולים להוביל לכאבי ראש אחוריים.

לאחר פגיעת "צליפת שוט" בצוואר- הגורם הנפוץ ביותר הוא תאונת דרכים (לרוב עם פגיעה מאחור) אך למעשה כל פגיעה המובילה לתופעה המכונה פגיעת "צליפת שוט", אשר מהווה זעזוע לרקמות הצוואר, ועלולה להביל לכאבי ראש מתמשכים.  למרות שחלק מהמטופלים יצליחו לקשר את כאב הראש לתאונה, יתכן שחלק מהסימפטומים, כולל כאבי הראש, יתפתחו גם לאחר מספר חודשים לאחר התאונה ולכן יהיה קושי לקשר את כאב הראש  הנוכחי לתאונה.

מתח נפשי (סטרס): במיוחד אם הוא נמשך לאורך זמן. יכול להוביל לכאב ראש אחורי, בין היתר, ע"י טונוס שרירי מוגבר ושינויים בתבנית הנשימה. סטרס הוא תוצאה של מגוון לחצים, אישיים, בזוגיות, על רקע כלכלי, לחץ בעבודה, וכדומה. כאב ראש מסוג זה קרוי גם כאב ראש מתחי.

במידה ואינו מטופל, כאב ראש אחורי, עלול להמשך חודשים. עוצמת הכאב והתדירות שלו, היא זו שמכתיבה את גישת הטיפול המתאים.

עייפות וחרדה: אם מתווספת ללחץ הנפשי גם חרדה, או עייפות, הדבר עלול להתבטא בכאב ראש אחורי ומתמשך, או בהבלחות קצרות, אולם כאלו שיופיעו בתדירות גבוהה.

קפאין: צריכה מוגברת של קפאין עלולה להגביר את כאבי הראש, לאנשים הרגישים לו. קפאין מתייחס לקפה, תה, משקאות אנרגיה, קולה וכדומה. יצוין שגם הפחתה פתאומית של קפאין עלולה לגרום לאפקט "גמילה" ולעורר כאבי ראש. לכן, במידה ומפחיתים, מומלץ לעשות זאת בהדרגה.

תזונה: כשהתזונה, אינה מאוזנת נכון ומבוססת על מזונות מעובדים, היא מעלה את הסיכוי להיחשף למרכיבים שנחשדים כגורמי סיכון לכאבי ראש. מרכיבים כגון נקניקים תעשייתיים, מונוסודיום גלוטומט, ממתיקים מלאכותיים, גבינה צהובה, שוקולד וכד' נחשדים כ"מעודדים" התפתחות של כאב ראש.

אורח חיים: ישיבה ממושכת, חוסר בפעילות גופנית, אימוץ העיניים בזמן קריאה, נהיגה או עבודה במחשב, – כל אלו הם גורמים חשובים לכאב ראש אחורי.

יציבה: יציבה לא נכונה בזמן עמידה, הליכה או אפילו בישיבה, יכולה להוביל לחשיפה מתמשכת של עומסים מוגברים על המבנים של הצוואר, הלסת והגב העליון, ולהוביל לכאבי ראש. רבים לא מודעים לקשר בין יציבה לא נכונה לכאבי ראש, אולם הוא קיים מאד.

  • הגעתי אל עידן דרך המלצה חמה מחברה ועכשיו אני רוצה להעביר את ההמלצה הלאה. עידן עזר לי להפטר מכאבי ראש קשים שחזרו כל יום לאורך מספר שבועות. הגעתי לעידן לטיפול וכבר למחרת הרגשתי הקלה משמעותית בכאב, טיפול נוסף הפסיק את הופעת הכאב לחלוטין. אני ממליצה בחום, לכו לעידן!

    עינת אפטר
  • מקצועיותך, כשרונך ונועם הליכותיך הפכו אותך למטפל היקר שלנו ואנחנו ממליצים עליך בכל פה לחברינו.

    ד"ר יעל פוליטי, מומחית לרפואת עור
  • בתור רופאת משפחה אני מבלה שעות ארוכות מול המחשב……. לאחרי שסבלתי מכאבי צוואר חודשים ארוכים החלטתי לנסות טיפול ברפואה אלטרנטיבית….. כבר לאחר הטיפול הראשון הרגשתי הקלה רבה ……אני ממליצה בחום על עידן לוי לכל מי שסובל מכאבים כרוניים, כאבי שרירים ובעיות דומות.

    ד"ר גרישפון, רופאת משפחה
  • כבר לאחר הטיפול הראשון הרגשתי הקלה בכאבים. תוך מספר טיפולים קצר כאבי הבטן חלפו ולאחר סדרה כוללת של כעשרה טיפולים גם כאבי הגב נעלמו.

    PhD ד"ר עינת פינקלשטיין

צרו קשר

מה מרגישים בכאב ראש אחורי?

הכאבים יתחילו לרוב בצדו האחורי של הראש, בצוואר העליון ובחיבור שלו עם הגולגולת. בהמשך עלול הכאב להמשיך ולהתפשט עד שיקיף את כל הראש. עוצמת הכאב היא בינונית עד חזקה. כאב ראש אחורי מתמשך, או כאב ראש עורפי, יכול לשבש את שגרת החיים ולהגביל את האדם בתפקוד היומי.

טיפול טבעי בכאב ראש עורפי – חודרים אל מעבר לסימפטום

כאב ראש אחורי, במידה ואינו מטופל, עלול להמשך תקופה ארוכה, לעתים אפילו חודשים. עוצמת הכאב והתדירות שלו, היא זו שמכתיבה את גישת הטיפול המתאים.

הטיפול הטבעי מתמקד במספר אספקטים: אבחון חוסר איזון שרירי ולחץ מבני בעיקר באזור הצוואר, פנים, לסת והגב העליון, תשאול והיכרות עם המטופל והבנת שגרת חייו, והגורמים שעשויים להיות המשפיעים על כאב הראש, מתן טיפול מיידי שמתמקד בסימפטום ובניית תוכנית טיפול מקיפה שמטרתה איזון וחיזוק הגוף וטיפול בכלל הגורמים, ולא רק בסימפטום.

המטופל חש רגיעה והקלה בכאבים ומסגל אורח חיים משולב בתוכנית הטיפול לטווח הארוך, כדי למנוע הישנות של כאבים.

הטיפול המיידי כולל דיקור סיני מיטיב ומקל שמשחרר חסימות ומאפשר זרימת דם נכונה ומייצבת. לעתים יכלול הטיפול גם הכנה של פורמולות מצמחי מרפא, מותאמות אישית למטופל, למצבו, לגורמים שהביאו לכאב ולתדירות הכאב.

לטיפול האישי יש חשיבות רבה ברפואה הסינית, מאחר ולכל אדם יש את הגורמים והמאפיינים הייחודיים לו. מטופל שסובל מכאב ראש אחורי על רקע סטרס נפשי, יקבל טיפול שונה ממטופל שהרקע לכאבים שלו הוא שרירי או רפואי.

רפואה סינית כפתרון לטווח ארוך

מאחר והרפואה הסינית מתייחסת אל האדם כאל מכלול המורכב מגוף ונפש, על החיבור להיות מאוזן כל העת. ברגע שיש הפרה של האיזון, בגלל הגוף, או בגלל הנפש, חשוב להחזיר לגוף את האיזון שלו הוא כל כך זקוק כדי לתפקד באופן מיטבי.

הטיפול ניתן בשימוש בחומרים טבעיים בלבד, בהדרכה לאורח חיים מאוזן ותקין ושימור שלו לטווח הארוך.

האבחון המקיף שאני מבצע לכל מטופל מסייע לי לייעל את הטיפול ולהתמקד אל מעבר לסימפטום, מה שמאפשר לי להכין תוכנית טיפול מקיפה ומותאמת אישית למטופל, שתקל עליו ותשפר את איכות חייו.

רוצים לשפר את איכות החיים שלכם ולסגל אורח חיים משופר ובריא? צרו איתי קשר עוד היום ונתחיל בתוכנית טיפול מותאמת לכם אישית, לסיגול אורח חיים בריא ומיטיב.

כאב ראש אחורי
5 (100%) 15 vote[s]

יש לך שאלה?

השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

פנייתך התקבלה
נחזור אליך בהקדם!