מרגישים את הכאב באזור המצח? הכאב בראש מתעורר כשאתם מניעים אותו בפתאומיות, או מצד לצד? אתם כנראה סובלים מכאב ראש קדמי. טיפול יעיל בכאבי ראש קדמיים יטפל במקור הבעיה, ובכך יחזק את הגוף ויסייע במניעת כאבים בעתיד.

איך מרגיש כאב ראש קדמי?

כאב ראש קדמי, מתמקד בחלק הקדמי של הראש ועד למצח.

התסמינים שלו הם כאבים רציפים וחזקים שמרגישים אותם באזור המצח, בגבות, או גשר האף, לעתים גם בעצמות הלחיים. ביצוע תנועת ראש חדה עלולה להגביר את עוצמת הכאב, כך גם מאמץ גופני. לעתים נחווה גם טשטוש ראייה, או לחץ על ארובת העין.

למה זה קורה?

אחת הסיבות השכיחות לכאב ראש קדמי הוא הסינוסים. כשהם הופכים לדלקתיים נוצר גודש של נזלת שלעתים גם מתקשה ו"נתקעת". כך נסתמים מעברי האף, שהם בעצם הסינוסים.. עקב הסתימה נוצר לחץ מוגבר שגורם לכאב ראש קדמי. הכאבים מזכירים כאבי מיגרנה, מתמקדים בעיקר במצח ומחמירים במהלך היום.

גורמים נוספים הם מתח רב ומתמשך היכול לגרום לכאב הראש הקדמי להפוך לכאב ראש כרוני. סיבה נוספת היא בעיית ראיה (כמו גלאוקומה ועייפות של שרירי העיניים), כאבי ראש ממקור הורמונלי (כמו כאבים סביב המחזור החודשי),או כאבי שיניים שהכאב שהם גורמים, מקרין לפעמים לקדמת הפנים והראש.

משככי כאבים עלולים לגרום לכאב ראש קדמי- גורם שכיח לכאבי ראש קדמי הוא שימוש מוגזם וקבוע (לפחות פעמיים בשבוע) בתרופות משככות כאבים. צריכה תדירה עלולה לגרום למצב בו הגוף מתרגל למשככי הכאבים. כשנפסקת נטילת התרופות, מתפתחים תסמיני גמילה, המאופיינים בכאבי ראש (Medication Rebound Headache). חשוב לדעת: נטילת משככי כאבים שיטפלו בכאב ראש מסוג זה רק יגבירו את הכאבים בכל פעם שתפסק נטילת התרופות הקבועה.

  • מקצועיותך, כשרונך ונועם הליכותיך הפכו אותך למטפל היקר שלנו ואנחנו ממליצים עליך בכל פה לחברינו.

    ד"ר יעל פוליטי, מומחית לרפואת עור
  • בתור רופאת משפחה אני מבלה שעות ארוכות מול המחשב……. לאחרי שסבלתי מכאבי צוואר חודשים ארוכים החלטתי לנסות טיפול ברפואה אלטרנטיבית….. כבר לאחר הטיפול הראשון הרגשתי הקלה רבה ……אני ממליצה בחום על עידן לוי לכל מי שסובל מכאבים כרוניים, כאבי שרירים ובעיות דומות.

    ד"ר גרישפון, רופאת משפחה
  • הגעתי לעידן בעקבות כאבים בגב התחתון ובעצם הזנב שנמשכו מספר חודשים והחמירו עם הזמן. כבר מהטיפול הראשון הרגשתי הקלה ואחרי מספר טיפולים הכאבים נעלמו כליל. היום אני מרגישה טוב מאוד ומקווה שלא אזדקק לטיפול נוסף אך במידה וכן אדע למי לפנות 🙂

    אלונה סטבנס, בת 29

צרו קשר

איך לטפל ביעילות בכאב ראש קדמי?

הרפואה הסינית מתמקדת בטיפול בסימפטום ובמקביל בטיפול בגורמים שהביאו להתפתחות המחלה. זהו תהליך שנבנה ומותאם אישית למטופל, בהתאם לתיאור המצב וסקירת גורמים אפשריים לכאב.

לדוגמה: אם באמת מדובר בכאב ראש שמקורו בסינוסים, המטרה היא לרפא את הדלקת ולהפחית את הגודש בסינוסים. כבר לאחר ייבוש הסינוסים אמורה להיות תחושת הקלה בלחץ שהם יצרו בחלק הקדמי של הראש.

בהמשך, על המטופל להבין שיש תהליך מומלץ שעליו לעבור, כדי למנוע הישנות של מצבי דלקת וגודש בסינוסים.

הטיפול הטבעי מורכב מאבחון הבעיה וגם, מבניית תוכנית הבראה, איזון הגוף וחיזוק המערכת החיסונית, כדי שהדבר לא יחזור על עצמו. החלק של המטופל הוא התמדה בטיפול, סיגול הרגלי החיים החדשים ושמירה עליהם.


הטיפול הטבעי מורכב מאבחון הבעיה, בניית תוכנית הבראה, איזון הגוף וחיזוק המערכת החיסונית, כדי שהדבר לא יחזור על עצמו

בשלב ראשון מומלץ להרבות בשתייה ולא להניח לגוף להתייבש. באופן זה לא יצטבר גודש שיתקשה ויסתום את הסינוסים. בנוסף לשתייה מומלץ לבצע שטיפות סינוסים ולא מומלץ לשהות בסביבה עשירה בלחות. מומלץ להפחית בצריכת מזונות שעלולים להחמיר את הגודש בסינוסים, ואף טיפול בחדר מלח יכול לתרום במצבים מסוג זה.

אם אין בעיה של סינוסים, כאב הראש הקדמי עלול לנבוע כתוצאה ממתחים, לחץ וחרדה, או עומס רגשי ונפשי רב (כאב ראש תעוקתי).

במקרה זה יתמקד הטיפול בניהול הלחץ, הרגעה, והמלצה על שינה מספקת.

בשני המקרים ילווה הטיפול הטבעי בדיקור סיני מרגיע, לעתים גם בהכנת תמציות צמחי מרפא לסילוק גודש וליחה ולפתיחת מעברי האף, להפחתת תחושת הלחץ ולחיזוק ואיזון הגוף.

לכל אחד מהמקרים שתוארו ישנה אבחנה ספציפית ותוכנית פעולה ברורה כדי להגיע למטרה הרצויה.


עידן לוי, מוסמך לטיפול ברפואה הסינית, מדריך יציבה וכושר בכיר ועם התמחות בטכניקות טיפול בדיקור מרידיאני, שיקום תנועה ואורח חיים מתקן. עידן מסייע לבנות אורח חיים בריא באמצעות תוכנית אישית לכל מטופל, שמתמקדת בשיפור איכות החיים.

מעוניינים לטפל בכאב קיים ולצמצם סיכוי להתפתחות כאב ראש עתידי? פנו עוד היום לקבלת אבחן ותוכנית טיפול מקיפה שתטפל בגורמים לכאב, בחיזוק הגוף ובמניעת התקפים עתידיים.

כאב ראש באזור המצח – איך מטפלים בו כשזה קורה
5 (99.63%) 54 vote[s]

יש לך שאלה?

השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

פנייתך התקבלה
נחזור אליך בהקדם!