סובלים מסימפטומים נלווים לכאבי הראש, כמו בחילות, סחרחורות והקאות? יש מה לעשות וניתן למתן את התופעות, ובעיקר למגר את כאב הראש, שהוא הגורם הראשוני.

כאבי ראש ובחילות – מה משפיע על מה

בחילות והקאות יכולות להצביע על מגוון רחב של בעיות, אחת מהן היא סימן מקדים לכאב ראש. ישנם מקרים רבים וסיבות רבות שעלולות להוביל לבחילות במקביל לכאב ראש. מספר דוגמאות:

תגובת סטרס חזקה: לעתים כאב ראש, למשל מיגרנה, הוא כל כך עוצמתי ומוביל לתגובת סטרס כלכך חזקה, שהכאב מלווה במגוון סימפטומים מערכתיים שנלווים לכאב, כמו חולשה כללית, בחילות ואף הקאות, זאת בנוסף לרגישות לרעש ולאור.

חוסר איזון הורמונלי: כאב ראש ממקור הורמונלי (Hormonal headache) שעלול להופיע גם במהלך המחזור (Menstrual migraines), או לפניו, עלולים להתלוות כאבי ראש שמובילים לבחילות. הסיבה לכאבי הראש במקרה הזה הם השינויים ההורמונליים המתרחשים לפני, ובזמן המחזור, כאשר לעתים מתלווים לכאבי הראש גם כאבי בטן האופייניים למחזור, ועלולים אף להוביל לסחרחורות, בחילות ואף להקאות כולם ביטויים שונים לחוסר האיזון ההורמונלי המתבטא בכאב ראש, בחילות וחוסר איזון במחזור.

הריון: תהליך דומה מתרחש אצל נשים בתחילת ההריון ובמהלכו. הגוף חווה טלטלה, שינויים הורמונליים עוצמתיים ולעתים השינויים הלו מתבטאים בכאבי ראש, לעתים על רקע של מתח נפשי וחוסר בנוזלים, אולם לרוב בשל שינויים פיזיולוגים והורמונליים, שמשפיעים על הגוף, גורמים לכאבי ראש, לבחילות וסחרחורות. תחושות אלו במקרים רבים אמורות לחלוף לקראת השליש השלישי של ההריון.

נשים בגיל המעבר: עלולות לחוות אף הן כאבי ראש בדרגות עוצמה שונות, גם כן בשל שינויים הורמונליים שהגוף חווה בעוצמה, הפחתה ברמות האסטרוגן, עד כדי כאבי ראש עוצמתיים, דוגמת מיגרנה, בחילות וסחרחורות.

כאבי ראש ממקור צווארי (Cervicogenic headache): כאבי ראש ממקור צווארי עלולים להשפיע על תחושת שיווי המשקל וכן להוביל לתחושת בחילות וסחרחורות (Cervical vertigo).

איך מתגברים על בחילות וסחרחורות עקב כאב ראש?

לפני הכל חשוב להבין את מקור הכאב. האם הוא בגלל לחץ נפשי וסטרס, האם מדובר בחוסר איזון ממקור צווארי, בנשים שמתקרבות לגיל המעבר, או סימן למחזור שמתקרב, או לחלופין תחילת הריון?

לעתים עשויה הבדיקה להצביע על כאב ראש שמתלווה למחלה גופנית, למשל קלקול קיבה, בעיה שהטיפול בה הוא שונה לחלוטין מטיפול מכאב ראש עקב מחזור או הריון, ולכן יש חשיבות רבה לבדיקה ואבחון מקיף.

חשוב לבדוק את מקור הבעיה שכן ישנם מספר גורמים שונים שעלולים להיות הגורם שמוביל לכאבי ראש בדרגות חומרה שונות ועם תסמינים כמו בחילות והקאות. רק לאחר הבירור המקיף ניתן להתחיל בבניית תוכנית טיפול אישית שמותאמת לכל אחד בהתאם לממצאים והתסמינים.

טיפול טבעי בכאבי ראש, בחילות והקאות

הטיפול הטבעי בוחן את המקור לכאבי הראש, ומדוע הם גורמים לתסמינים נלווים כמו בחילות, הקאות, חולשה כללית ועוד. עם שיטות הטיפול הטבעי בקליניקה של עידן לוי, במרבית המקרים ניתן יהיה להפחית את עוצמות הכאב בטווח הקצר ולטפל בגורם כאמצעי מניעה בטווח הארוך.

הטיפול הטבעי ברפואה הסינית לרוב מספק מענה מקיף ומדויק ומשלים (לבדיקות ולטיפול הרפואי הקונבנציונלי), בהתאם לאבחון ובדיקת המטופל. לכל סוג כאב יש טיפול ייעודי וממוקד שמתבצע לאחר אבחון מדוקדק של תיאור הכאב ומקור הכאב. למשל, כאב שהמקור שלו הוא מתח נפשי, שינויים ביציבה, שינויים באיזון הגופני בעקבות הריון, מחזור או הפסקת מחזור (גיל המעבר), שינויים בשינה, בתזונה, ועוד. הטיפול הטבעי מתייחס לכל הגורמים ומציע טיפול ספציפי לבעיה ובמקביל כלים והמלצות שיסייעו לשנות את אורח החיים (במידת הצורך), סיגול שגרת חיים מאוזנת, הפחתת לחצים, שגרת שינה ותזונה סדירה, ועד לתרגול יציבה נכונה, טיפול בעומס שרירי, מצבי מתח נפשי ומערכת העיכול.

הטיפול הטבעי כולל דיקור סיני שמסייע רבות להקלה בכאב, לאיזון וחיזוק הגוף, שחרור עומסים מהצוואר וגב עליון והרגעת הנפש. הדיקור הסיני עוזר לאזן את הגוף ולאפשר להפחית עומסים מכניים (שריר, עצב) לשחרר שרירים ולהרגעה של הגוף כדי לאפשר להתמודד טוב יותר עם הכאב הנוכחי, וגם לפעמים הבאות. בעזרת הדיקור הסיני לרוב ניתן להפחית גם את תדירות הכאבים ועוצמתם, ובמקרים רבים גם את  התסמינים הנלווים להם.

הטיפול הטבעי בקליניקה מתבסס על אבחון מקיף, כדי לזהות את הגורמים שמובילים לכאב ובכך לדייק את הטיפול ולייעל אותו. גם טיפול ב"ענף" (כאבי הראש / בחילות) וגם טיפול ב"שורש" הסיבה שמובילה לכאב ראש (לדוגמה חוסר איזון ממקור צווארי), הטיפול מותאם לכל מטופל באופן אישי, לאחר היכרות עמו והבנת העומסים המכנים המופעלים עליו, אורחות והרגלי חייו, הרגלי התזונה שלו ועד כמה הוא נתון בלחצים.

בנוסף לדיקור סיני והמלצות לשינויים בתזונה ובאורח חיים, ניתנים גם, במידת הצורך, פורמולות מצמחי מרפא, לאיזון, להקלה וחיזוק מערכות הגוף.

הטיפול הטבעי מתמקד בטיפול בגורמים לבעיה ולא רק בסימפטומים. מסיבה זו הטיפול הוא מקיף ונרחב ומתמקד בשורש הבעיה, בין אם מדובר בבעיה נפשית, כמו סטרס, בעיה פיזית, כמו מחזור חודשי, הפסקת וסת בעיות עיכול או עומס מכני, ובין אם מדובר במצב כמו הריון, או אורח חיים תובעני.

הנסיון הטיפולי של עידן מבוסס על נסיון קליני נרחב.

אני מתמחה בטכניקות טיפול מתקדמות בדיקור מרידיאני, יציבה ואורחות חיים. אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר, ולאחר אבחון מקיף ויסודי נתמקד בתוכנית מותאמת אישית, לשיפור איכות החיים, הפחתת כאבי הראש והבחילות, וסיגול אורח חיים מחזק, בריא ומיטיב.

יש לך שאלה?

השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

פנייתך התקבלה
נחזור אליך בהקדם!