סובלים מכאבים בגב התחתון? מתקשים לשבת, ללכת, לעמוד וכל תנועה משבשת לכם את שגרת היום והתפקוד? לרפואה הטבעית יש מענה אפקטיבי לכאבים וחשוב מכך, לגורמים להם, כדי למנוע כאבים חוזרים.

כשמונים אחוזים מהאוכלוסייה סובלים מכאבים בגב התחתון, או יסבלו ממנו בשלב זה או אחר בחייהם. הגב התחתון תומך במשקל פלג הגוף העליון, והמחיר שהוא משלם על כך, הוא בהתאם.

איך זה מרגיש?

בדרך כלל האדם לא יידע למקם במדויק את הכאב. לעתים הוא מופיע בחלק הגב שמתחת לקו הצלעות ומעל לקו הישבן. לעתים הוא מקרין אף לישבן, או לאזור הירך והאגן. הסובל מכאבים בגב התחתון יידע לרוב לציין אם הכאב הוא דומיננטי בצד ימין או שמאל. הסימפטומים עלולים לכלול, בין היתר, כאב, שריפה, דקירה. עוצמתם יכולה להיות חדה או עמומה וברמה קלה עד לקושי לעמוד ישר, או לזוז.

תסמיני כאב גב תחתון יכולים להופיע בפתאומיות, למשל אחרי הרמת פריט כבד, או עקב פציעת ספורט. הם יכולים גם להתפתח בהדרגה.

משך הכאבים יכול לנוע גם לפרק זמן של שלושה חודשים, כאשר אם הוא נמשך מעל לפרק זמן זה, הוא ייחשב ככאב כרוני.

ביטוי נוסף של כאבי גב תחתון הוא מיקומם:

כאב גב תחתון בצד ימין

כאב חד בעיקר בצד הימני של הגב, לעתים מקרין גם על העכוז הימני , האגן ורגל ימין.

כאב גב תחתון בצד שמאל

כאב המתבטא בעיקר בצדו השמאלי של הגב התחתון. כמו בצד ימין, עלול להקרין על חלוקו השמאלי של העכוז ועד לרגל שמאל.

כאב חד צדדי הוא לרוב ביטוי של הלחץ המכני (למשל דיסק, שריר, רצועה, מפרק). לרוב הכאב חזק יותר בצד אחד מאשר בשני ולעתים הכאב בגב התחתון יציף את כולו, ימין ושמאל.

הטיפול הטבעי מסייע לשיפור והקלה בכאב ובטווח הארוך משמש למניעת הישנות המקרה.

ממה נגרם הכאב?

הסיכון לסבול מכאבים בגב התחתון עולה ככל שמתבגרים. לרוב יתחילו הכאבים אחרי גיל 30 אולם ישנם מקרים שהכאב מתחיל אף בגיל מוקדם יותר. כאמור, הגב התחתון מאזן מעליו את משקל פלג הגוף העליון ותוצאות הכשלון ניכרות בכאבים, במיוחד כשהמטופל סובל מעודף משקל.

גורמים נוספים שעלולים להוביל לכאבי גב תחתון:

  • יציבה לקויה
  • חוסר בפעילות גופנית
  • מאמץ יתר באימון ספורטיבי או בעבודה פיזית (הרמת משאות כבדים)
  • ישיבה ממושכת ו/או לא נכונה
  • הריון
  • עישון, צריכת אלכוהול ( גורמי סיכון עקיפים לכאבים)
  • דכאון וחרדה
  • עייפות וחוסר שינה

כאבי גב תחתון יכולים להגרם גם מסיבות אורתופדיות רפואיות מאובחנות, כמו פריצת דיסק ופציעות ספורט בעוצמות שונות.

טיפול בכאב גב תחתון – לא חייבים להמשיך לסבול

דרך אחת היא באמצעות הטיפול הרפואי הקונבנציונלי המבוסס לרוב על טיפול תרופתי ובמקרים קיצוניים אף ניתוח. הדרך הטיפולית הנוספת, היא באמצעות הטיפול הטבעי.

הטיפול הקונבנציונלי: מתמקד בתרופות נוגדות דלקת ומשככי כאבים שיכולים להביא לרגיעה זמנית. נוגדי הדלקת מסייעים בהפחתת ההליך הדלקתי. יצוין כי שימוש ממושך בתרופות שהן נוגדות דלקת עלול לגרום לתופעות לוואי כמו צרבות, הפרעות בתפקוד הכבד והכליות וגירוי במערכת העיכול ויש להתייעץ עם הרופא המטפל לאחר הופעת כל תופעה כזו. חלק ממשככי הכאבים עלולים להקל על הכאבים אולם לגרום לעייפות וכשמדובר בתרופות נרקוטיות חשוב לזכור שתופעות הלוואי של חלקן הן תחושת נמנום, עצירות, דכאון, הפרעות שינה והתמכרות. גם כאן, מומלץ ליטול את התרופות עם יד על הדופק ובהתייעצות עם הרופא המטפל. במקרים קיצונים ייתכן ויומלץ על הליך ניתוחי.

הטיפול הטבעי לכאבי גב תחתון

כדי להפחית את עוצמת הכאבים ולמנוע כאבי גב, חשוב לסגל התנהגות בריאותית נכונה. הטיפול מתחיל באבחון מעמיק כדי להבין את שורש הבעיה, האם היתה פציעה ואם כן, מאיזה סוג, ואם ישנם גורמים נוספים שעלולים למנוע מהגוף להחלים.

"באפשרותך לפתח אורח חיים 
בריא, לבנות תוספת אנרגיה
ולהנות מאיכות חיים. 
אתה צריך את הגוף שלך
לכל מקום שאתה הולך, תשמור עליו."

לאחר האבחון והערכת המצב, נבנית למטופל תוכנית טיפול אינדיבידואלית שמותאמת לו ולמצבו. הטיפול הטבעי, נשען על עקרונות הרפואה הסינית וכולל:

דיקור סיני- טיפול יעיל מסייע להקלה בכאב, לאיזון מערכות הגוף וזירוז תהליכי ריפוי והחלמה. הדיקור הסיני מסייע לשפר את זרימת הדם המקומית, מפחית דלקות ומרגיע שרירים תפוסים. הוא יעיל גם בשחרור מתח רגשי ובטיפול בבעיות פנימיות נוספות של הגוף שעלולות להקרין על הגב ולהשפיע על הכאב.

צמחי מרפא – במידת הצורך ורקיחה אישית של פורמולות למטופל. צמחי מרפא יעילים במצבים של דלקת, הפרעות בזרימת הדם ובשיפור אנרגיות ירודות ויכולת החלמת הגוף.

טווינא וסוטאי – טיפולים מבוססי לחיצות, מתיחת ותנועה מונחית. התרגילים נשענים עלשיטות הטווינא והסוטאי ומותאמים לפי הצורך ומצב המטופל. הטיפול ניתן באופן עדין ושיטתי ומסייע בהקלה בכאב, החזרת טווח התנועה המוגבל לתפקוד תקין, משפיע על התנועתיות וזרימת הדם, הגמשת שרירי הגב וחיזוקם וזירוז תהליכי הריפוי וההחלמה.

תנועה מונחית – סיבה שכיחה לכאבי גב תחתון היא תנועה לא נכונה. למשל, האופן בו אנו מתכופפים כדי להרים חפץ כבד וכיצד אנו מתרוממים לאחר מכן, או תנוחת ישיבה לא נכונה, עמידה ויציבה לא נכונה וכדומה. כחלק מהטיפול הטבעי מתבצע אבחון הבודק את התנוחות הללו אצל המטופל ולאחר מכן ניתנת הדרכה להתנהלות נכונה של הגוף, חיזוק שלו ואיזון היציבה והתנוחות השונות.

סיגול הרגלי חיים – כדבר ראשון, ובניגוד למה שחושבים רבים, עקרון חשוב בכאבי גב תחתון כרוני הוא לא לשכב במיטה ולחכות שיעבור אלא לחזור כמה שיותר מהר לפעילות גופנית, כמובן בהתאם לעוצמת הכאב. פעילות גופנית מתונה כמו שחייה, רכיבה על אופניים או הליכה, יכולה לסייע לפציעות מסוימות לשפר את המצב ולהפחית את הכאבים. חשוב לציין כי לפני כל פעילות גופנית יש להתייעץ עם המטפל, כדי לוודא שאכן מדובר בפעילות מיטיבה ולא כזו שעלולה להחמיר את הכאבים. כמו כן מומלץ להמנע מהרמת משאות כבדים ופעילות מאומצת מאד. חימום מקומי עשוי להביא לרגיעה זמנית בכאב, לעתים גם קירור המקום.

 

  • מקצועיותך, כשרונך ונועם הליכותיך הפכו אותך למטפל היקר שלנו ואנחנו ממליצים עליך בכל פה לחברינו.

    ד"ר יעל פוליטי, מומחית לרפואת עור
  • בתור רופאת משפחה אני מבלה שעות ארוכות מול המחשב……. לאחרי שסבלתי מכאבי צוואר חודשים ארוכים החלטתי לנסות טיפול ברפואה אלטרנטיבית….. כבר לאחר הטיפול הראשון הרגשתי הקלה רבה ……אני ממליצה בחום על עידן לוי לכל מי שסובל מכאבים כרוניים, כאבי שרירים ובעיות דומות.

    ד"ר גרישפון, רופאת משפחה
  • הגעתי אליך עם פריצה בשני דיסקים. לא הייתה לי אפשרות לשבת מול מחשב, לעמוד בהרצאה בכיתה ולתפקד בחיי היום יום. אתה הצלחת במקצועיות נדירה לטפל בי ולהחזיר אותי לפעילות מלאה.

    ד"ר אתי אורנן
  • העובדה שעידן בעל ידע רב בפיזיותרפיה וגם מומחה באקופונקטורה חשובה ביותר. הכאבים פחתו, התפקוד השתפר מאד ואני כבר הולכת ללא הליכון ואפילו ללא מקל הליכה.

    ק. שורץ
  • הגעתי לעידן בעקבות כאבים בגב התחתון ובעצם הזנב שנמשכו מספר חודשים והחמירו עם הזמן. כבר מהטיפול הראשון הרגשתי הקלה ואחרי מספר טיפולים הכאבים נעלמו כליל. היום אני מרגישה טוב מאוד ומקווה שלא אזדקק לטיפול נוסף אך במידה וכן אדע למי לפנות 🙂

    אלונה סטבנס, בת 29
  • מאז שאני זוכרת את עצמי סבלתי מכאבים בחוליות הצוואר ומבחילות, ככה חייתי. לפני חצי שנה החלטתי לטפל בכאבי הגב ובפגישת אבחון, סיפרתי גם על הבחילות…. ואז המליצו לי טיפול בדיקור. ככה הכרתי את עידן. פתאום אחרי כלום זמן, הבחילות נעלמו, יצאתי לטיולי בית ספר עם הילדים שלי וכלום! לפעמים יש הפתעות בחיים, וכנראה שעידן הוא אחת מהן, הגעתי בלי ציפיות וכל שבוע נדהמתי מהשינויים שהטיפול גרם עבורי.

    לאה קציר

היתרון בטיפול הטבעי הוא ההתייחסות האינדיבידואלית לכל מטופל, עם הבנה של הגורמים לבעיה ובמטרה לסייע לו לחוש הקלה בטווח הקצר אולם גם למנוע כאבים בעתיד.

צרו קשר

כיצד ניתן להקל במיידי על כאבי הגב?

ההמלצות הבאות יסייעו לשיפור והקלה מיידית בכאב. יחד עם זאת חשוב לזכור שכדי למנוע את חזרת הכאבים ולמנוע את הפיכתם לכרוניים, חשוב להגיע לפגישת יעוץ והכוונה וקבלת תוכנית טיפול מקיפה.

עם סיגול הרגלי חיים פשוטים ניתן למתן את הכאבים בגב:

  • המנעו מישיבה ממושכת. מדי חצי שעה של ישיבה רצופה, קומו ממקומכם ובצעו מעט מתיחות ותנועתיות קלה, ללא כאב, של הגב. תוכלו לעשות זאת ע"י הרמת הידיים ומתיחתן כלפי מעלה, או סיבוב קל של האגן.
  • עובדים בעמידה או בתנוחה קבועה למשך מספר שעות ברציפות? הניחו שרפרף קטן תחת אחת הרגליים. מדי פעם החליפו בין הרגל המוגבהת, לשנייה. המלצה זו היא לאחר התייעצות במטפל ובהתאם לכאב.
  • כשאתם מתכופפים כדי להרים משא כבד, השתמשו יותר בשרירי הרגליים ופחות בשרירי הגב: כופפו את הברכיים בעת שהגב זקוף והתרוממו בעזרת יישור הרגליים וכוח האגן בלבד.
  • פעילות גופנית: זכרו שפעילות גופנית מתונה תסייע רבות לכאבי הגב.

כאבים בגב התחתון יכולים להתבטא בכאבים חדים וקצרי מועד ועד לכאבים כרוניים ממושכים. הם גורמים לפגיעה קשה באיכות חיי המטופל ובתפקוד תקין בשגרת החיים בעבודה, במשפחה ובחברה.


עידן לוי, מטפל בעל נסיון מקצועי עשיר וידע שנרכש בארץ ובעולם. עידן משלב טכניקות טיפול מתקדמות בדיקור מרידיאני, יציבה ואורחות חיים.

אני מזמין אתכם לפגישת אבחון ובניית תוכנית טיפולית מקלה ומיטיבה. צברתי ידע, נסיון רב, וכלים מקצועיים לבניית תוכנית טיפול טבעית שתסייע לכם גם לטווח הארוך, לחיזוק הגוף והשרירים, לימוד יציבה נכונה ומניעת כאבים בגב התחתון לאורך זמן, במקביל לטיפול מיידי שמטרתו להקל ככל האפשר על הכאבים הקשים.

צרו עמי קשר עוד היום ואעזור לכם להחזיר לעצמכם את איכות ושגרת החיים!

כאבי גב תחתון
5 (100%) 7 vote[s]

יש לך שאלה?

השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

פנייתך התקבלה
נחזור אליך בהקדם!