סובלים מכאבי צוואר חזקים שמקרינים גם לזרועות? כואב גם בכתף ובין השכמות? יכול להיות שאתם סובלים מפריצת דיסק צווארי. לטיפול הטבעי יש פתרונות רבים, מיטיבים ומשפרי איכות חיים.

מה יכול להוביל לפריצת דיסק צווארי?

פריצת דיסק צווארי היא מצב רפואי אשר נוצר ממגוון לא קטן של גורמים, ביניהם:

גנטיקה: מבנה מולד המגדיל לחץ מכני על חוליות הצוואר.

תזונה ואורח חיים: עם הזמן יכולים להוביל לשחיקה מוגברת של מבנה ותכולת הדיסק, עקב גורמים כמו תזונה לא נכונה, עישון, חוסר בצריכת מים ועוד.

סטרס: התנהלות ברמת לחץ גבוה, במודע, או לא, עלולה לייצר טונוס שרירים גבוה ולחץ על שרירי הצוואר והכתפיים.

פגיעה מכאנית: לאחר תאונה, כמו פציעות וויפלש ((WAD או מכה חזקה (בפעילות ספורטיבית) הרמת משא כבד מאד, או הרמת משא בתנוחה ובזווית שמייצרת לח. ועומס על עמוד השדרה.

חוסר איזון שרירי או מבני: הגב העליון וחגורת הכתפיים משפיעים ישירות על הצוואר, כפיפה גדולה מידי של הגב העליון (קיפוזה), או מצבים בהם כתף אחת גבוהה מהשנייה  הנובעים מחוסר איזון של שרירים, או מעמוד השדרה (סקוליוזיס) וכדומה, ישפיעו ישירות על העומסים המופעלים על הצוואר.

התנהלות שגרתית לא מודעת: למשל, האופן בו אנו מרימים משא, אוחזים את הילדים, יושבים מול מחשב, מדברים בטלפון וכדומה. זוהי תוצאה של התנהלות לאורך זמן, שאינה טובה לעמוד השדרה.

גיל: עם הזמן, ובעקבות עומסים ופגיעות מכאניות יכולים להיווצר שינויים ניווניים בדיסק. משמעות הדבר היא איבוד נוזלים הדיסק ושינוים במבנה (למשל איבוד האלסטיות שלו, הנמכת גובה הדיסק, ואי-יציבות בגובה הפגוע). כאשר הוא "בלוי ושחוק", הוא מאבד מגמישותו ואת יכולת ספיגת הזעזועים שלו. לעתים הוא הופך לדק מאד, כך שהחוליה שנמצאת מעליו עלולה כמעט לגעת בחוליה השנייה שנמצאת תחתיו. מצבים אלו יכולים להוביל, בין היתר, לפגיעה במפרקי הפסט, בלט או פריצת דיסק

הרפואה הסינית מציעה מענה אפקטיבי לפריצת דיסק צווארי, כאשר הכלים בהם נעשה שימוש מאפשרים למטופל גם לטפל בבעיה וגם בגורמים נלווים המפריעים להחלמה במטרה גם לסגל אורח חיים נכון יותר, עם סיגול דרכים וכלים ליציבה נכונה ולהתנהלות ותנועתיות  שתמנע את פריצת הדיסק הבאה.

  • פגשתי מטפל שראייתו רחבה ובעל ידע עצום בתחומו, הוא מתבונן על המטופל כמכלול ובונה טיפול יעיל ותומך.
    היכולות שלו להתבונן על המטופל ולראות רבדים אחרים מלבד הכאב האקוטי שבעקבתו הגיע לטיפול זהו ייחודו.
    עידן תודה גדולה על המסירות בטיפול, המקצועיות, האמפתיה, והדרך…

    עדי פלד
  • מקצועיותך, כשרונך ונועם הליכותיך הפכו אותך למטפל היקר שלנו ואנחנו ממליצים עליך בכל פה לחברינו.

    ד"ר יעל פוליטי, מומחית לרפואת עור
  • בתור רופאת משפחה אני מבלה שעות ארוכות מול המחשב……. לאחרי שסבלתי מכאבי צוואר חודשים ארוכים החלטתי לנסות טיפול ברפואה אלטרנטיבית….. כבר לאחר הטיפול הראשון הרגשתי הקלה רבה ……אני ממליצה בחום על עידן לוי לכל מי שסובל מכאבים כרוניים, כאבי שרירים ובעיות דומות.

    ד"ר גרישפון, רופאת משפחה
  • הגעתי אליך עם פריצה בשני דיסקים. לא הייתה לי אפשרות לשבת מול מחשב, לעמוד בהרצאה בכיתה ולתפקד בחיי היום יום. אתה הצלחת במקצועיות נדירה לטפל בי ולהחזיר אותי לפעילות מלאה.

    ד"ר אתי אורנן
  • אני ממליצה בחום להגיע לטיפול אצל עידן, הוא מקסים עם הרבה סבלנות והכי חשוב עוזר לגוף לרפא את עצמו

    עדי מנחם
  • מאז שאני זוכרת את עצמי סבלתי מכאבים בחוליות הצוואר ומבחילות, ככה חייתי. לפני חצי שנה החלטתי לטפל בכאבי הגב ובפגישת אבחון, סיפרתי גם על הבחילות…. ואז המליצו לי טיפול בדיקור. ככה הכרתי את עידן. פתאום אחרי כלום זמן, הבחילות נעלמו, יצאתי לטיולי בית ספר עם הילדים שלי וכלום! לפעמים יש הפתעות בחיים, וכנראה שעידן הוא אחת מהן, הגעתי בלי ציפיות וכל שבוע נדהמתי מהשינויים שהטיפול גרם עבורי.

    לאה קציר
  • כאשר גברו כאבי הגב במשך הזמן הגעתי לטיפולים אצל עידן…..סדרת הטיפולים הביאה להטבה משמעותית בכאבים, חזרה לפעילות יומית תקינה וגם שיפור בהיבט מנטאלי שהינו הורדת רמת הלחץ והעקה (סטרס) והענקת אופטימיות לשליטה בכאב ובהתנהלות ביום יום….. ממליצה בחום על המטפל עידן לוי ועל גישתו בטיפולי הדיקור הסיני.

    PHD ד"ר חן נגבה
  • אני סובלת מפריצת דיסק וכאבי גב כרוניים מזה מספר שנים. ניסיתי טיפולים שונים הן ברפואה הקונבנציונלית והן ברפואה המשלימה. לצערי אף אחד מטיפולים אלו לא שיפר את מצבי. הגעתי דרך המלצות לעידן לוי, ומאז אני אצלו. הוא היחיד שעזר לי. כאבי הגב, שהגבילו אותי מאוד, נעלמו כלא היו. משיחות רבות איתו לאורך הזמן עולה מטפל מקצועי מאוד, בעל נסיון, שלומד ומתמקצע כל הזמן. בנוסף, עידן איש מקסים עדין ונעים, המשרה אווירה רגועה ונעימה.שמחה להמליץ לכל הסובלים מבעיות גב. 

    ציפי MD

צרו קשר

איך זה קורה?

הדיסקים החולייתיים הם כמו כריות אלסטיות בין החוליות של עמוד השדרה שתורמות לריכוך, תנועה ובלימת זעזועים לעמ"ש.

הדיסק מורכב מטבעת (מעטפת) חיצונית קשיחה ובתוכו נוזל רך דמוי ג'לטין.

בקע ופריצת דיסק צווארי מתרחשים כאשר יש קרע של מעטפת הדיסק (Annulus Fibrosus) ופריצה של הדיסק (Nucleus Pulposus) מתוך המעטפת החיצונית, מצב אשר יכול להשפיע ולהפעיל לחץ על שורשי העצבים (Spinal Nerve Root) הממוקמים מאחורי הדיסק.

כשמתרחשת פריצת דיסק צווארי,2 הקבוצות העיקריות והנפוצות ביותר של החוליות שעלולות להפגע הן C5-C6 או C6-C7.

מה מרגישים?

כאבי צוואר, תחושת נימול בידיים, תחושת שריפה בכפות הידיים או בחלק מהאצבעות, כאבי כתף, שמוקרנים מהצוואר, חולשה בגפיים, שנובעת מלחץ של שורש העצב, כאבי צוואר, כאבים בין השכמות, שמוקרנים מהצוואר, כאבים בכתף, כאבי ראש או מיגרנה, סחרחורת ומיחושים. לעתים מורגשת תופעה אחת, לפעמים כמה מהן בעת ובעונה אחת. ללא ספק, פריצת דיסק צווארי יכולה לשבש את שגרת החיים ואיכותם ומגבילה את תנועות האדם שסובל ממנה.

תרגילים וטיפים למניעת פריצת דיסק צווארי

חשוב מאד לנסות ולאזן ככל הניתן את רמת הסטרס מחיי היום יום שלנו. כמו כן יש להפחית מפעילות פיזית הכוללת לחצים שמוקרנים ישירות על אזור הצוואר, למשל:  ישיבה ממושכת מול מחשב, דיבור ממושך בטלפון (על צד אחד), סחיבת תיק / משקל על צד אחד. המלצה נוספת היא להרבות בשתיית מים, סידור סביבת העבודה מול מחשב וללמוד טכניקת נשימה נכונה ותרגילים שמסייעים לשחרר לחצים מהצוואר, לדוגמה:

  • ראשית חממו את האזור, והרפו את הגוף באמצעות נשימה פנימה לכיוון הבטן ונשיפה החוצה.
  • שבו על כסא כששתי כפות הרגליים מונחות על הרצפה. מתחו את זרוע ימין לכיוון הצד הימני של הכסא והניחו את יד שמאל על החלק העליון של הראש. עתה הטו לאט ובהדרגה את הראש לצד שמאל, תוך כדי הפעלת לחץ עדין עם היד, כדי שהמתיחה תהיה יעילה יותר. שימו לב שבזמן הנשימה הכתפיים לא עולות למעלה ושרירי הצוואר רפויים, החזיקו למשך כשלושים שניות והחליפו צדדים.

טיפול טבעי בפריצת דיסק צווארי

טיפול טבעי ניתן רק אחרי שבוצע תשאול ואבחון מקיף שמטרתו להבין את הכאבים, חומרתם והגורמים שהביאו לפריצת הדיסק או מגדילים את יכולת ההחלמה.

הסיבה לבירור הגורמים טמונה בתוכנית הטיפול שמורכבת אישית לכל מטופל. מלבד הטיפול המיידי והעיקרי בפריצת דיסק עצמה (הפחתת כאב והחזרת טווח התנועה), ניתנת חשיבות גדולה לאבחן ולטפל גם בגורמים שיכולים להיות גורם מגביל להחלמה לטווח הארוך למשל, אם הגורם המגביל העיקרי הוא סטרס ומתח נפשי, יינתן טיפול שיתמקד גם בגורמים אלו , בעוד שאם הגורם הוא יציבה לא נכונה ודפוס תנועתיות שגוי (כגון דפוס נשימה לקוי, טכניקת הרמה לקויה או ישיבה לא נכונה מול מחשב), הטיפול יכוון ויותאם גם לאותם הגורמים. צורת האבחון וההסתכלות רחבה מאפשרת להכין טיפול מדויק רחב וממוקד לכל מטופל ומטופלת.

טיפול טבעי ברפואה הסינית יכול לשפר משמעותית את הכאבים העזים ולהביא לתחושת שחרור והקלה.

בקליניקה נעשה שימוש בטכניקות של הפחתת הכאב העצבי שמוקרן מחוליות הצוואר, הרפיית שרירי חגורת הכתפיים והצוואר (מאחר ולצוואר ולכתפיים יש שרירים משותפים שמשפיעים על יציבות חוליות הצוואר), כל זאת תוך כדי עידוד זרימת הדם באזור. במקביל, אני מסייע בתיקון חוסר האיזון אשר נוצר בצוואר, חגורת הכתפיים ובגב העליון ואשר משפיע על הצוואר. במקביל להתייחסות לאורחות חיים המשפיעים על יכולת ההחלמה.

הנסיון שלי בטיפול בנפגעי פריצת דיסק צווארי הוא רב שנים. הוא מורכב מלימוד רלוונטי מעמיק ומהתנסות מעשית, בדגש על התמחות ברפואה הסינית. אני מתמחה בשיטות טיפול מגוונות, ביניהן דיקור סיני, לימוד ותרגול יציבה ושיפור אורחות החיים ונסיוני הרב מאפשר לי להעניק כלים מיטיבים במצבי כאב, גם קיצוני עקב פריצת דיסק צווארי.

הכלים בהם נעשה שימוש קליניקה הם דיקור סיני, תרגילים לשיפור התנועתיות והיציבה, סוטאי וטווינה ובמקרים מסוימים אף פורמולות טבעיות המורכבות מצמחי מרפא מועילים, בהתאם למצב המטופל ואינדיבידואלית לכל מטופל.

אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר, בו נקבע פגישת אבחון והבנת המצב. בהתאם לממצאים אשמח לבנות עבורכם תוכנית טיפול מקילה ומטיבה, שתשפר את איכות חייכם ותביא להקלה ניכרת בכאב.

פריצת דיסק בצוואר – גורמים וטיפול יעיל
5 (100%) 21 vote[s]

יש לך שאלה?

השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

פנייתך התקבלה
נחזור אליך בהקדם!