בגוף האדם קיימים מספר מפרקים מורכבים ביותר. אחד ממפרקים אלו הם הכתפיים והם גם בעלי טווח תנועה רחב. היתרון לעתים הופך לחסרון, כאשר הכתף הופכת לרגישה ופגיעה ביחס לאיברי גוף אחרים, כאשר כל פגיעה בהן גורמת לכאב עז ובלתי נסבל. מה גורם לכאבים בכתפיים וכיצד יכול הטיפול הטבעי להועיל במקרים כאלו?

למה יש כאבים בכתף אחורית וכתף קדמית?

האזור בו ממוקמות הכתפיים מורכב ממפרקים שונים, כמו מפרק עצם החזה והבריח, מפרק הזרוע, מפרק עצם השכם ומפרק הכתף והבריח. נדרשת פעולה תקינה של כל ארבעת המפרקים, בשני צידי הכתפיים,  לתפקוד הכתפיים וחלוקת עומסים תקינה, מפרק הכתף מאפשר את יכולת התנועה הגדולה ביותר בגוף, אולם יכולת זו גם חושפת אותו לפגיעות שונות. אזור הכתף מושפע ישירות מהגב העליון והצוואר, כולם עובדים בסנכרון כדי לאפשר את מגוון התנועות השונות של מפרק הכתף בצורה בטוחה. אזור זה מכיל גם שרירים ועצבים משותפים, וגם כלי דם, רצועות,  שכל אחד מהם יכול להפגע במהלך השנים, עקב שחיקה, או עקב פעולה שגויה, חבלה וכדומה.

כשיש כאבי כתפיים הם עלולים להיות מטרידים עד בלתי נסבלים ולפגוע משמעותית באיכות החיים.

כאבים בכתף אחורית וכתף קדמית עלולים להיווצר עקב חשיפה של עומס מוגזם או עומס חוזר (Over use), מכה חזקה, חבלה, תנועה חוזרת בטכניקה לא נכונה, פעילות גופנית אינטנסיבית, עומסים מגורמי אורחות חיים כגון לחץ נפשי (סטרס), ישיבה ממושכת, למשל מול מחשב, ועם יציבה לא נכונה, חשיפה לקור גבוה ועוד. כל אלו עלולים גם כן לגרום לכאבי כתפיים.

מה מרגישים כשיש כאבים בכתף אחורית?

אחד הביטויים של כאבים בכתפיים הוא כאבים בכתף אחורית. הכאב מטריד, מגביל את טווח התנועה ומשבש את שגרת החיים. התחושות הן של שריר תפוס, עוצמה ואפיון הכאב מושפע ישירות מסוג הפציעה ובהתאם לפעולה הגורמת לכאבים, כאב בכתף האחורית לרוב יהיה כתוצאה מפגיעה באחד או יותר משרירי מסובבי הכתף (Rotator cuff) אופציה נוספת הינה כאב מוקרן מהגב העליון או מהצוואר, לעתים הכאב מלווה בתחושת שריפה, דקירה ונימול האזור. לעתים דווקא יקרינו הכאבים מהכתף לכיוון הצוואר, השכמות והיד. כאבים בכתף אחורית מופיעים ברוב המקרים בצד אחד, כתף שמאל או ימין.

הכאבים עלולים להגרם גם עקב פציעת ספורט או פציעה בתאונה, פגיעה בשרירים, ברקמות או במפרק, או עקב ישיבה בסביבה בלתי ארגונומית לזמן ממושך, למשל מול המחשב.

מה מרגישים כשיש כאבים בכתף קדמית?

פגיעה בכתף קדמית יכולה להגרם עקב תנועה לא נכונה בחדר הכושר, טכניקת הרמה לא נכונה, הרמת משקל עודף, ישיבה בלתי ארגונומית לזמן ממושך, או חזרה על פעולה הדורשת שימוש בכתף בצורה מוגזמת (Over use), למשל, סידור ספרים בספריה, במדפים גבוהים. כמו בכתף אחורית, כאבים בכתף קדמית משפיעים על שגרת הפעילות היום יומית ומגבילים את היכולת התנועתית של הכתף.

התחושות, בדומה לכאבי כתף אחורית, הן של דקירה, שריפה, כאב חד, ולעתים הקרנה לאזורים נוספים בגוף.

הטיפול הטבעי

מאחר ואזור הכתפיים מורכב ממפרקים, עצמות,   שרירים, כלי דם ורצועות, חשוב לאבחן ולהבין את המקור לכאבים  ואיזה חלק בכתף נפגע, ומה הגורם לפציעה (מנגנון הפגיעה) זאת על מנת להתאים את הטיפול הנכון ומדויק ביותר לכאב.

בקליניקה אני מבצע כאמור אבחון מקיף ומדוקדק כדי להבין מה מקור והגורמים לכאב.  נבחן את כל קומפלקס הכתף, צוואר וגב עליון כדי להבין את מקור הכאב והגורמים המשפיעים עליו, נתבונן בטווח תנועה, יציבה מפרק פה ולסת (TMJ) ואפילו נשימה בהתאם לאבחון אני בונה תוכנית טיפול טבעי המבוסס על עקרונות הרפואה הסינית, תנועה נכונה ואורחות חיים.

הטיפול הטבעי הינו טיפול חיוני ביותר לטיפולבכל הנוגע לכאבים שונים, שמקורם שרירי, עצביים כלי דם, חוסר תנועתיות, מתח וסיבות אחרות. שכן התפיסה הסינית הטיפולית היא להתייחס למטופל כאל שלם, לא רק הפחתה רגעית של כאב אלא גם לנסות ולהבין את שורש הבעיה (הסיבות לסימפטום) ואת הענף (הסימפטום עצמו). ובוחנת גם את יכולת ההחלמה של המטופל.רק כך ניתן להעניק טיפול מקיף שיטפל בכאבים העכשוויים וימנע כאבים בעתיד.

שיטות הטיפול בקליניקה כוללות דיקור סיני, תרגול והמלצות לתנועה ויציבה נכונה, שיטות להפגת מתחים ולחצים וגם, במידה ועולה הצורך, פורמולות אישיות וטבעיות מצמחי מרפא, המסייעות להקלה בכאב וחיזוק הגוף. הדיקור הסיני הוא יעיל ביותר, הן במקרים בהם קיימת דלקת בכתף והן במצבים של חסימה בזרימה תקינה של הדם. הוא מסייע גם במצבי עומס על הצוואר והכתף כתוצאה ממתחים, פעילות גופנית או עומס ומחזק את הגוף, בנוסף להקלה בכאב. כמו כן ניתנות המלצות ולימוד סיכול אורח חיים בריא, עם עבודה בסביבה ארגונומית, ביצוע מתיחות והרחבת טווחי התנועה של הכתפיים.

אני מזמין אתכם לקליניקה לקבל טיפול מקל ומיטיב, שיסייע בהקלה על הכאבים בכתפיים ואף יסייע לכם ולגופכם למנוע חזרה של מצבים כאלו, המגבילים את תנועתיות הכתף והגוף ומשבשים את איכות החיים.

אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר ואשמח, על סמך נסיוני הטיפולי המקצועי, לבנות עבורכם תוכנית טיפול ממוקדת ואפקטיבית.

יש לך שאלה?

השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

פנייתך התקבלה
נחזור אליך בהקדם!