סובלים מכאב ראש מתמשך שלא נותן מנוח? כאבי הראש חוזרים ותוקפים בתדירות גבוהה? לטיפול הטבעי יש הצלחה רבה באיתור הגורמים לכאב ראש מתמשך, והפחתה ניכרת בתסמינים.

כאב ראש כרוני מתאר מצב בו הראש כואב כמעט כל הזמן או חוזר ותוקף בתדירות גבוהה. זוהי לא אבחנה, אלא בעיקר תיאור מצב שנגרם עקב החמרה של כאב ראש (גורם ראשוני), או עקב החמרת גורמים משניים שצריך לבדוק ולשלול אותם.

הגורמים המשניים שעלולים לגרום לכאב ראש מתמשך כוללים:

  • מחלות זיהומיות כרוניות
  • הפרעה במפרק הלסת
  • כאב ראש שלאחר חבלה
  • כאב ראש על רקע תת-לחץ גולגולתי
  • שינויים כרוניים במבני חוליות הצוואר
  • שינויים כרוניים במבנה חוליות הצוואר. מחלה המערבת כלי דם , כמו מחלת אוטואימונית, דלקת בכלי הדם וכדומה
  • דכאון.

תסמינים הבאים יכולים להצביע כי אכן מדובר בגורם משני:

  • כאב הראש התפתח באופן הדרגתי במשך כשלושה חודשים טרם הבדיקה
  • הכאב התחיל בגיל מעל 45 שנים
  • הכאב התחיל לאחר חבלה
  • יש רקע של בעיות נוירולוגיות
  • קיימת אנמיה ו/או עלייה בחום הגוף
  • הכאב מופיע בזמן שיעול
  • המטופל חווה ירידה במשקל
  • המטופל חווה הרגשה כללית רעה וירודה

כאב כרוני הנובע מגורמים משניים צריך להיות לפני הכל מטופל אצל רופא כדי לטפל בגורם הרפואי העומד מאחורי הבעייה.

לאחר שלילת הגורמים המשניים, ניתן לאתר את הגורמים הראשוניים שעלולים להיות אחראים לכאב ראש מתמשך. הגורם הראשוני העיקרי הוא כאב ראש כרוני שמתפתח, לרוב, על רקע של החמרת כאב ראש קיים.

סוגים של כאב ראש כרוני

כאב ראש עקב שימוש יתר בתרופות (Rebaund headache): למרבה התסכול נגרם בעיקר משימוש יתר בתרופות אשר משמשות לטיפול בכאבי ראש ( בדרך כלל תרופות מסוגים Codeine  Temigran‏ וטריפטנים) .

כאב ראש מקבצי כרוני (Cluster Headache): התקפים של כאב ראש מקבצי וחד צדדי, מעל, או בתוך העין ובעל תסמינים אוטונומיים כמו גודש בנחיר, דמעת התכווצות אישון העין, צניחת עפעף ועוד. התקף של כאב ראש מסוג זה נמשך כשעה, כאשר יכולים להיות עד כשמונה התקפים בכל יום. הכאב מופיע במקבצים בני כארבעה שבועות, ולעתים יותר, כאשר בין כל מקבץ חולפים פחות מ – 3 חודשים.

כאב ראש מתחי כרוני (Chronic Tension Type Headach): בדרך כלל זהו כאב דו צדדי. הוא עמום, בעל עוצמה קלה עד בינונית, וללא בחילה או תסמינים נוספים. הכאב עלול להיות על רקע מחלה אחרת.

כאב ראש חצי גולגלתי מתמשך (Hemicrania continua) : נדיר, מתרחש יותר בנשים, על רקע כאב ראש כרוני עמום. מאופיין בהתקפים של כאב חד עם סימנים אוטונומיים קצרים, כמו אדמומיות בעין, אף נוזל במקביל לכאבי ראש ובחילות.

כאב ראש חצי גולגלתי התקפי (Paroxysmal hemicrania) : גם כן מתרחש יותר בנשים, באופיו דומה לכאב ראש מקבצי אך משך ההתקף הוא קצר יותר, כעשרים דקות והתדירות שלו גבוהה יותר, ויכולים להגיע לכארבעים התקפים ביום.

כאב ראש מעיר משינה (Hypnic headache) : כאב ראש זה הוא יומי ומתפתח בזמן השינה. עוצמתו בינונית, אין לו סימנים נלווים והוא נמשך כשעה. הוא מופיע בעיקר בקרב מבוגרים בסביבות גיל ששים.

כאב ראש נוירלגיפורמי (SUNCT syndrome): כאב זה נדיר, הוא לרוב חד צדדי ונמשך זמן קצר. הוא כולל סימפטומים של תחושת שריפה חזקה, דקירה או כאב ראש בתחושת "חשמלית" בעיקר ליד העין מלווה בדמעת ובאודם בלחמית. באופיו, דומה כאב ראש זה לכאב ראש מקבצי אולם התקפי הכאב הם קצרים יותר, כשניות בודדות ועד לשתיים או שלוש דקות, אולם התדירות היא גבוהה מאד, ועשויה להגיע למאות פעמים ביום. הוא שייך לקבוצת כאבי ראש המופיעות באזור עצב הטריגמינל (TAC) הכוללות גם כאב ראש מקבצי באותה קבוצה, עם תופעות של מערכת העצבים האוטונומית (כמו דמעות, אודם בעין וכדומה) .

טיפול טבעי מסייע משמעותית בהפחתת עוצמת ותדירות כאבי הראש

השפעת כאב ראש מתמשך על איכות החיים

כשכאב הראש הוא תדיר, אינו מרפה, מגיע בהתקפים שחוזרים על עצמם ואף מתגברים, או מתרחשים תוך כדי שינה, איכות החיים נפגעת כליל. האדם חי בחרדה מפני ההתקף הבא, עייף גופנית ורגשית, תלוי במשככי כאבים ומצב רוחו ירוד. לעתים מתלווים לכאבים תסמינים כמו חרדה, רגישות לאור, בחילה ומצבים נוספים שמשבשים לחלוטין את שגרת החיים.

זהו מצב שקשה להתמיד בו לאורך זמן ונדרש אבחון ובדיקה מקיפה, כדי להתאים טיפול מיטיב ומקל על התסמינים, ואיתור הגורמים לכאבים, במטרה למגר אותם.

טיפול טבעי בכאב ראש כרוני

הרפואה הסינית מסתכלת על התמונה הרחבה ומטפלת במקביל בסימפטום ובגורם, כדי לא רק להקל על הכאב אלא גם למנוע את ההתקף הבא.

במסגרת הטיפול הטבעי ולאחר אבחון מקיף, ניתנות המלצות לסיגול אורח חיים בריא ומאוזן, הכולל המלצות תזונתיות, המלצות לפעילות גופנית ושיטות להפחתת המתחים. הטיפול המקיף מאפשר לתת מענה גם לבעיות שמלוות את הכאב הכרוני. למשל קשיי שינה, עייפות, דכדוך וכדומה, זאת בנוסף לטיפול בכאבי הראש.

טיפול טבעי בקליניקה כולל דיקור סיני, מקל ומיטיב. הדיקור הסיני משמש להרגעת הסימפטומים בטווח הקצר במקביל להפחתת סטרס, שחרור עומסים מכנים, פיזיולוגים והמלצות לאורחות חיים לחיזוק הגוף והמערכת החיסונית לטווח הארוך. כמו כן, ובמידת הצורך, נרקחות פורמולות טבעיות מצמחי מרפא, המותאמות אישית לכל מטופל בהתאם למצבו.

ההסתכלות על המטופל כעל שלם, תוך הבנת אורחות חייו, סוגי המזון אותם הוא צורך ומצבו הרגשי, מסייעים להרכיב עבור המטופל תוכנית מדוייקת ואישית שכוללת כלים אפקטיביים רבים להתמודדות עם הכאב הכרוני וחיזוק הגוף. עם הנסיון המעשי הנרחב ניתן, במקרים רבים, לסייע ולהקל על תסמיני כאבי ראש מתמשכים ולסייע למטופל לסגל אורחות חיים שישפרו, ואף ימנעו, את ההתקף הבא.

טיפול טבעי ברפואה הסינית הוא אפקטיבי, ומותאם במדויק לכל מטופל והתהליכים אותם הוא עובר. אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר ולהרכיב תוכנית טיפול אישית, מקיפה ואפקטיבית.

כאבי ראש כרוניים – טיפול טבעי ויעיל
5 (100%) 15 vote[s]

יש לך שאלה?

השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

פנייתך התקבלה
נחזור אליך בהקדם!