שגרת החיים שלכם מלווה בסטרס בלתי פוסק? המתח מביא איתו כאבי ראש שפועם בכל חלקי הגולגולת? יכול להיות שאתם סובלים מכאב ראש תעוקתי. לטיפול הטבעי יש מענה נרחב ומקיף לטיפול בערב ראש תעוקתי וחזרה מהירה לשגרת החיים.

מה גורם לכאב ראש תעוקתי / מתחי?

כאב ראש תעוקתי/מתחי (Tension-Type Headache) נובע עקב לחץ, מתח (סטרס), עומס שרירי לאורך זמן ו/או עייפות כרונית. הוא מוכר ככאב ראש מתחי (Tension Headache), או כאב ראש בעקבות לחץ, ונחשב לכאב השכיח ביותר מבין כאבי הראש. כאב ראש תעוקתי, או מתחי, לרוב מושפע ממספר גורמים , למשל עומס שרירי ממושך, סינוסים, כלי דם, עצבים וכדומה. למשל, הכאב יכול להגרם עקב הקרנת כאבים שמגיעים בכלל מהגב או הצוואר, אפילו מהעיניים.

גורמים מגוונים יכולים להוביל להתפרצות כאב ראש תעוקתי. הם עשויים להיות עקב התייבשות, אור חזק ובוהק, רעב, ריחות, עומס שרירי ממושך ובעיקר, מתח ולחץ נפשי, דכאון וחרדה. גם אכילה לא סדירה, וחוסר בשעות שינה, עלולים להיות טריגר לכאב ראש תעוקתי.

לרוב ישבש כאב ראש תעוקתי את שגרת היום, גם אם לא ישבית אותה כליל.

כאב ראש מתחי / תעוקתי נחשב לכאב השכיח ביותר מבין כאבי הראש.

כאב ראש מתחי – איך זה מרגיש?

לרוב מתלוננים המטופלים על כאב שמפוזר בכל חלקי הגולגולת בשני הצדדים. הוא מתחיל בעורף ובהמשך מתפשט לכיוון המצח וארובות העיניים, לעיתים יתואר כתחושה עוטפת כמו "תחבושת" על הראש. לרוב ללא בחילה או הקאה, עם רגישות במגע בשרירי העורף והראש בבסיס הגולגולת, במקרים רבים בעצמה קלה עד בינונית שלא מוחמרת ע"י פעילות גופנית לכן נפוץ שמלווה את רוטינת החיים אך לעתים הוא גם הולם בחוזקה, בעיקר כתגובה לאור חזק או לרעש אך לרוב לא שניהם.

עוצמת הכאב משתנה, בין 30 דקות ועד אפילו שבוע כאשר חלק סובלים ממנו מדי יום, ואילו אצל אחרים הוא מופיע בפרקי זמן שונים ומשתנים.

תדירות הכאב מתחלקת ל3 סוגים של כאב ראש:

  1. מקרה 1 או פחות בחודש.
  2. בין 1-15 מקרים בחודש לתקופה של מעל 3 חודשים.
  3. מעל 15 מקרים בחודש לתקופה מעל חודשים – בסוג זה יתכן בחילה קלה שמלווה את הכאב ראש.

טיפול טבעי בכאב ראש תעוקתי

טיפול טבעי ברפואה הסינית מציע מספר פתרונות יעילים לטיפול בכאב ראש תעוקתי. הסיבות הידועות לכאב קשורות בחלקן לעומס שרירי מסיבות שונות, למערכת העיכול, לעייפות, לנפש, לאורח חיים ובתפיסת מצבי הלחץ בחיים. הטיפול הטבעי מתייחס לגורמים אלו ומציע כלים לשינוי אורח החיים התובעני וסיגול שגרת חיים מאוזנת ובריאה, עם הפחתת לחצים, אכילה נכונה ושינה סדירה.

הטיפול הטבעי כולל דיקור סיני שמסייע רבות להקלה בכאב, להתאוששות, איזון ולחיזוק הגוף, לשחרור עומסים מהצוואר וגב עליון ולהרגעת הנפש, כך שהגוף יוכל להתמודד טוב יותר בפעמים הבאות, עם הכאב, וכדי לגרום להפחתה בתדירות, בעוצמה והופעת כאבי הראש והתסמינים הנלווים. בנוסף לדיקור סיני הטיפול כולל המלצות לשינויים בתזונה ובאורח חיים, וכן, במידת הצורך, פורמולות מצמחי מרפא, לאיזון, להקלה וחיזוק מערכות הגוף.

הטיפול בקליניקה מותאם לכל מטופל באופן אישי.

הטיפול הטבעי מתמקד בגורמים לבעיה ולא רק בסימפטומים במטרה לתת פתרון יעיל וארוך טווח

הטיפול הטבעי בקליניקה מתבסס על אבחון מקיף, כדי לזהות את הגורמים לכאב ובכך לדייק את הטיפול ולייעל אותו. הטיפול מותאם לכל מטופל באופן אישי, לאחר היכרות עמו והבנת העומסים המכנים המופעלים עליו, אורחות והרגלי חייו, הרגלי התזונה שלו ועד כמה הוא נתון בלחצים.

הנסיון הטיפולי שלי מבוסס על נסיון קליני נרחב כאחראי מחלקת דיקור במגוון מכוני פיזיותרפיה מובילים ולימודים מקיפים בנושא בארץ ובעולם. אני מתמחה בטכניקות טיפול מתקדמות בדיקור מרידיאני, יציבה ואורחות חיים.

חשוב לציין שהטיפול הטבעי מתמקד בטיפול בגורמים לבעיה ולא רק בסימפטומים במטרה לתת פתרון יעיל לטווח הרחוק ללא הסיכונים ותופעות הלוואי של שימוש בתרופות לאורך זמן.

אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר, ולאחר אבחון יסודי ומקיף, נתמקד, באמצעות תוכנית אישית ומקיפה, בשיפור איכות החיים, הפחתת כאבי הראש וסיגול אורח חיים בריא ומיטיב.

כאב ראש תעוקתי – איך תזהו אותו, ואיך הטיפול הטבעי ישנה את המצב
5 (99.66%) 59 vote[s]

יש לך שאלה?

השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

פנייתך התקבלה
נחזור אליך בהקדם!