סובלים מכאבי גב חזקים? מרגישים שריר תפוס בגב או כאב בגב התחתון? כאבי גב הם תופעה שכיחה ביותר, ובין התלונות הנפוצות שאיתן מגיעים אנשים לטיפול. הרפואה הסינית מטפלת במקרים של כאב גב ביעילות רבה באמצעות אבחון יסודי ומקיף, דיקור סיני, טווינא, צמחי מרפא והנחיה לאורחות חיים נכונים ולתנועה מדודה ומתאימה, בהתאם למצב. 

מרבית האנשים סובלים או סבלו לפחות פעם בחייהם מכאבי גב כלשהם. ישנם כאבי גב שעוברים מעצמם בתוך זמן קצר. במקרים אחרים, בעיות גב עלולות להפוך לכאבי גב כרוניים ברמות כאב שונות, וכן עלולות להחמיר ולהתבטא ככאב מקומי או כהקרנה של כאב לכיוון האגן, מפשעה, ישבן ואפילו לאורך הרגל ומיקומים נוספים.

סוגים ותסמינים של כאבי גב

  • כאבי הגב שמתבטאים ככאב שרירי יכולים להופיע ככאב גב מותני, כאב גב עליון או כאב גב תחתון, באופנים הבאים:
    • כאב גב כרוני – כאב המופיע מעל 3 חודשים לפחות ויכול להימשך פרק זמן ארוך, הכאב נמצא לסירוגין או אפילו כל הזמן, לעתים בעוצמה נמוכה ולעיתים בהתקפים חזקים. במצב זה מלבד טיפול בכאב ישנה חשיבות לאתר ולטפל בסיבה שמונעת מהגוף להשתחרר מהכאב בין אם זה גורמים מכניים, פיזיולוגים, סביבתיים, סטרס נפשי או גורמי אורחות חיים.
    • כאב גב אקוטי – כאב גב חזק ופתאומי, כאב זה יכול להימשך בין מספר ימים למספר שבועות, שמופיע בדרך כלל ככאב גב חד. זהו המקרה של "נתפס לי הגב!". הכאב עשוי להיות חריף ביותר, להגביל את יכולת התנועה ואף לגרום לסובל ממנו לשכב במיטה ללא יכולת רבה לנוע.
  • כאבי גב עם אבחנת רקע של פריצת דיסק, בלט דיסק או ניוון דיסק

מהן הסיבות הנפוצות לכאבי גב?

  • אורח החיים ה"יושבני" /"עודף" ישיבה- לרוב מלווה בירידה ביכולת הגופנית, ישיבה לאורך זמן (יושבים בעבודה, באוטו, בבית) מהווה עומס ממושך וקבוע על הגוף, הידעתם שבישיבה ישנו כ 50% יותר עומס על הדיסק מאשר בעמידה ?
  • אורח חיים או עבודה שבה ישנו עומס יתר על הגב, כדוגמת עבודת מחסנאות, שרברבות, סבלות וכדומה.
  • מאמץ רב לשרירי הגב, במיוחד לאחר תקופה נינוחה, ללא פעילות מיוחדת. למשל, כאשר עורכים לפתע סדר בארונות, מבצעים פעולות נקיון או עובדים בגינה לאחר תקופה ארוכה ללא מאמץ שכזה.
  • פציעה או טראומה פיזית, למשל פציעה בתאונת דרכים.
  • פציעות מפעילות ספורט מקצועני או חובבני- מכה, נפילה, תנועה לא נכונה, שימוש יתר (של תנועות חוזרות האופייניות לספורט עצמו) ומעומס יתר הנובעות מחוסר הצלחה להתאושש (ממגוון סיבות) מהפעילות.
  • פריצת דיסק או בלט דיסק עם השפעה על שורש העצב.
  • היצרות תעלת עמוד השדרה.
  • אוסטאוארטריטיס – בעיה ניוונית של שחיקה בסחוס.
  • אוסטאופורוזיס – ירידה בצפיפות עצם, בדרך כלל בקרב נשים לאחר גיל המעבר.
  • הריון – משקל הגוף גדל לאורך ההריון, ומתרכז בקדמת הגוף, חלים שינויים ביציבה, בגמישות, בתפקוד שרירי הבטן ובפעילות ההורמונלית, על מנת להכין את הגוף ללידה. תנוחות השינה, הישיבה והעמידה משתנות, וכל אלו עלולים להוביל לכאבי גב בהריון.
  • סטרס כרוני ומתחים נפשיים- העלולים להוביל לכיווץ שרירים כרוני, תגובת יתר ותחושת כאב מוגברת ולהפריע ליכולת ההתאוששות.

חשוב לזכור: כל חשיפה לעומס קבוע למשך זמן ארוך עלול להוביל לכאב ופציעה. עם זאת אנחנו חשופים לעומסים כל הזמן, העומס יהפוך לעומס יתר, כאב או פציעה פוטנציאלית בנקודה שהגוף לא יצליח לשאת את העומס.

*כלומר גודל החשיפה של העומס על הגוף בהשוואה ליכולת (או חוסר היכולת) של הגוף לעמוד בעומס ברגע נתון הוא שיכריע אם העומס יהפוך לעומס יתר, כאב ואולי פציעה.

ולכן על מנת להימנע מפציעה בעתיד:  עלינו להתאים את יכולת הגוף שלנו להתמודד עם עומסים (להרים חפצים, להיות בתנוחות מאתגרות הדורשות סבולת, גמישות ותנועתיות באופן פתאומי ולאורך זמן) ביחס ישיר לדרישות הסביבה שלנו ומנגד לדעת לנהל ולהפחית את העומסים הצפויים מהסביבה שלנו.

גורמים המשפיעים על יכולת הגוף לעמוד בעומסים:

  • חוסר איזון של שרירים (יחס אורך מתח).
  • חולשה של שרירים (כאב גם כן מחליש שרירים).
  • תפקוד שרירי ליבה ויכולת הייצוב הכללית של הגוף.
  • תפקוד תקין של רפלקסים (בפרט רפלקס ההתיישרות ושיווי המשקל).
  • סטרס ממושך (מוביל לטונוס שרירים מוגבר ותגובת כאב מוגברת).
  • תבנית נשימה לא נכונה.
  • עייפות (פוגע ביכולת תגובה של הגוף).
  • החלמה לא מלאה מפציעה ישנה (כאב, צלקות,הגבלה בתנועה ועוד).
  • יציבה מבנה ושלד- יציבה היא התנוחה שממנה תנועה מתחילה ומסתיימת, מתוך יציבה אידיאלית מערכת השריר-שלד תתפקד בצורה הכי יעילה ולמרות שיציבה לא אידיאלית לא מחייבת כאב, אבחון יציבה יכול לשמש ככלי אבחוני חשוב (בנוסף לכלים אחרים) למיקום המבנה המכני, הפיזי והנפשי שלנו.
  • ארגונומיה: לסידור סביבת העבודה והחיים שלנו ישנה השפעה חשובה על ויסות העומסים שמופעלים אלינו מהסביבה.

טיפול טבעי בכאבי גב

טיפול טבעי בכאבי גב מתחיל באבחון מעמיק, לבירור שורשי הבעיה, מה הפציעה, מה הסיבה לפציעה ומה עלול למנוע מהגוף להחלים וכולל שילוב של דיקור סיני והתאמה אינדיבידואלית לפי צורך של צמחי מרפא, טווינא ותרגילים.

  • דיקור סיני הינו טיפול יעיל ביותר, בהקלה בכאב איזון מערכות הגוף וזירוז תהליכי ריפוי והחלמה, בין היתר מסייע לשפר את זרימת הדם באזורים הכאובים והפגועים, מפחית דלקות ומרגיע שרירים תפוסים. הדיקור יעיל גם בשחרור מתח רגשי ובטיפול בבעיות במערכות פנימיות נוספות של הגוף, שעשויות להשפיע ולהקרין על הגב.
  • צמחי המרפא נרקחים לפורמולה, וניתנים על פי הצורך במקרים מסוימים. צמחי מרפא יכולים לסייע במצבים של דלקת, תקיעות, הפרעות בזרימת הדם ועוד.
  • טיפולי לחיצות מתיחות ותנועה מונחית מעולם הטווינה והסוטאי- מותאמים לפי צורך בצורה עדינה ושיטטית להקלה בכאב והגבלה בטווח תנועה, השפעה על תנועתיות, זרימת הדם, הגמשה וחיזוק שרירי הגב וזירוז תהליכי הריפוי וההחלמה.

התייחסות הוליסטית בטיפול חשובה במיוחד במקרים של כאב כרוני, שבהם הפציעה לא מחלימה.



אם אתם סובלים מכאב גב כרוני, מכאב גב פתאומי, דלקת, שרירים תפוסים או בעיות גב אחרות – פנו עוד היום לקליניקה של עידן לוי, להתאמת טיפול טבעי, מיטיב ויעיל. 

עידן לוי הינו מטפל מוסמך בעל נסיון של אלפי שעות טיפול בתחומי הגב והכאב הכרוני.

הטיפול עדין ובטוח לחלוטין במטרה למנוע החמרה, להשתחרר מכאב, להחזיר את הגוף לתפקוד תקין ללא התלות, תופעות לוואי או סיכונים של ניתוחים ותרופות, לחזרה לתפקוד, לבריאות ואיכות החיים.

כאבי גב – סוגים, גורמים וטיפול יעיל
5 (100%) 9 vote[s]

יש לך שאלה?

השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

פנייתך התקבלה
נחזור אליך בהקדם!