סובלים מכאבים בגב העליון? התלונה על כאבי גב היא אחת השכיחות בעת פנייה לרופא/ת משפחה או מרפאת כאב. כאבי גב עליון משפיעים על ההתנהלות השגרתית ועל איכות החיים. הרפואה הסינית מציעה טיפול יעיל בשורש הבעיה, שמשקם ומקל על הכאבים וכולל: דיקור, אימוץ אורחות חיים מתאימים ותנועה מונחית.

גורמים לכאבי גב עליון

החיים המודרניים יוצרים מצבים רבים שעלולים לעורר כאבי גב עליון: ישיבה מרובה או אורח חיים סטטי, למשל אצל מי שעובדים שעות ארוכות מול מסך מחשב או צג טלויזיה, מבשלים, שוטפים כלים וכדומה. במרבית המקרים, כאבי גב עליון נוצרים בשל אוסף של גורמים, ביניהם ניתן למנות את הבאים:

  • מבנה פיזי מולד, נטייה לרגישות בעמוד השדרה.
  • עומס רב על השרירים – כתוצאה מאורח חיים יושבני, עמידה ממושכת, עבודה ממושכת מול מחשב או התנהלות גופנית שאינה מתחשבת במגבלות הגוף, דוגמת עיסוק בסוגי ספורט מסוימים, הרמת משאות כבדים בפתאומיות או באורח קבע וכדומה.
  • חגורת הכתפיים – כתוצאה מהרמה ונשיאה לא נכונה של משקל כמו שקיות עם קניות, תינוקות וילדים, משקולות וכו'.
  • בלט דיסק – מצב שיכול להיות קיים ללא סימפטומים קליניים בולטים או מוחשיים. אמנם ישנם מקרים שבהם בלט דיסק יוצר לחץ על שורש העצב, ואז יכולים להיווצר סימפטומים של כאבים חריפים יותר.
  • פריצת דיסק – גורם שכיח פחות לכאבים בגב העליון. כאשר העומס חריג, פורץ הנוזל מהדיסק שממוקם בין החוליות ועלול להיווצר תהליך דלקתי, לחץ על שורש העצב ותופעות של כאב, הקרנה לגפיים, חולשה ועוד.
  • כאב מפרקי החוליות / הפאסט (facet joint pain) – עלולים לנבוע מהמפרקים עצמם או מלחץ על העצב. הסימפטומים עלולים לכלול כאב מקומי מעל המפרק עצמו, ספאזם שרירי סביב האזור והקרנה. ספאזם שרירי ("Protective muscle spasm"  או "muscle guarding"- ) הוא אחת הדרכים של הגוף לספק הגנה – השרירים נהיים נוקשים כדי למנוע פעולות כואבות. במצב כזה השרירים יכולים להיות מעורבים משנית, במטרה לאפשר למקום להחלים, אך לאורך זמן עשוי להיווצר במקום עומס שרירי, ואפילו עצבי, שמוביל לכאב.
  • סטרס ומתח בחיי היומיום – רמת לחץ ומתח גבוהה, באופן מודע או בלתי מודע, עלולה לגרום למתח שרירים ולהוביל להיווצרות כאבים בגב העליון.
  • חוסר איזון מבני – יציבה לקויה או חוסר איזון מבני במבנה של עמוד השדרה מובילים לחלוקת עומסים לקויה, ולכן עלולים להפחית את יכולת הגוף להתמודד עם עומסים חיצוניים. כמו כן, הם עלולים  להגביר עומס פנימי ומצטבר על העצמות, השרירים, הרצועות או הגידים, דבר שעלול לאורך זמן להוביל לכאב, נזק ופציעות.
  • פגיעה מכנית – פגיעה שנוצרה בשל טראומה, פציעה, תאונה או חבלה, הרמת משא כבד או שימוש בתנוחה לא נכונה שיוצרת עומס גדול על החוליות.
  • בעיות במערכת הנשימה – אסטמה, תבנית נשימה לקויה.
  • בעיות אוטואימוניות (כגון אנקילוסיס ספונדיליסיס).
  • בעיות גנטיות.
  • בעיות מוקרנות – כאבים מאיזור הצוואר, צלעות והשרירים הבין צלעיים, חגורת הכתפיים, ואפילו גב תחתון.

 

  • מקצועיותך, כשרונך ונועם הליכותיך הפכו אותך למטפל היקר שלנו ואנחנו ממליצים עליך בכל פה לחברינו.

    ד"ר יעל פוליטי, מומחית לרפואת עור
  • בתור רופאת משפחה אני מבלה שעות ארוכות מול המחשב……. לאחרי שסבלתי מכאבי צוואר חודשים ארוכים החלטתי לנסות טיפול ברפואה אלטרנטיבית….. כבר לאחר הטיפול הראשון הרגשתי הקלה רבה ……אני ממליצה בחום על עידן לוי לכל מי שסובל מכאבים כרוניים, כאבי שרירים ובעיות דומות.

    ד"ר גרישפון, רופאת משפחה
  • הגעתי אליך עם פריצה בשני דיסקים. לא הייתה לי אפשרות לשבת מול מחשב, לעמוד בהרצאה בכיתה ולתפקד בחיי היום יום. אתה הצלחת במקצועיות נדירה לטפל בי ולהחזיר אותי לפעילות מלאה.

    ד"ר אתי אורנן

תסמינים וסימפטומים

כאבי גב עליון עלולים להתבטא במספר סימפטומים בעוצמה ותדירות משתנה:

  • כאב אקוטי, לרוב כתוצאה מסטרס פתאומי וחמור.
  • כאב חד שמתחיל ככאב אקוטי ומתפתח לכאב כרוני במקום קבוע.
  • כאב כרוני שמתפתח לכאב אקוטי.
  • כאבי גב עליון קלים שנמשכים מספר ימים ונעלמים.

הסימפטומים שיכולים להופיע הם של כאב עמום או חד, קל או חריף, תחושת שריפה, נמלול או עקצוץ, הירדמות, דקירות, כאב המקרין זרמים או שילוב של כמה מן התחושות הללו יחד.


טיפול בכאבי גב עליון ברפואה סינית יכול להקל ולשפר את המצב תוך זמן קצר,
ותוך טיפול בבעיה מן השורש

צרו קשר

סוגים של כאב

  • כאב חד צדדי בצד ימין או בצד שמאל יכול לנבוע משימוש לא מאוזן או עומס יתר על כל אחד מהמבנים שקשורים לגב, כתף, שכמה, צוואר, או הקרנה מעמוד השדרה בשל הרמת תינוקות או ילדים על צד אחד, שימוש ממושך בטלפון לצד אחד, תנוחת ישיבה לא נכונה, הרמת חפצים מהמושב האחורי של הרכב וכדומה. כמו כן,  ישנן סיבות מערכתיות נוספות שיכולות להשפיע על כאב חד צדדי כגון:
    • כאב גב עליון – צד ימין – צדו הימני של הגב העליון קרוב לאברים פנימיים מסוימים, שעלולים להוות את המקור לכאב: דלקת או אבנים בכיס מרה, נשימה לקויה, דלקת בדרכי השתן, שבר בשכמות או בצלע.
    • כאב גב עליון – צד שמאל – צדו השמאלי של הגב העליון סמוך ללב ולאברי מערכת העיכול והנשימה, ועל כן כאב גב עליון בצד שמאל עשוי להעיד על הפרעות במערכת העיכול כדוגמת צרבות ומעי רגיז, בעיה בכיס המרה, דלקת בלבלב, בעיות נשימה או אסתמה, מתח, הפרעות קרדיאליות, וכן במקרים קיצוניים – התקף לב.
    • כאבי גב עליון וצוואר – יכולים להיות קשורים בין היתר לשרירים תפוסים, להקרנת כאב מהגב העליון, תנוחת ישיבה לא נכונה לאורך זמן בעבודה ובבית מול מחשב וטלויזיות, צליפת שוט (וויפ-לאש) בשל תאונה או חבלה, וכן פגיעות דיסק מסיבות שונות.
    • כאבי גב עליון ושכמות – עלולים לנבוע בין היתר משבר, יציבה לקויה, נשיאת משא כבד, או מן המישור הרגשי – עומס נפשי ממושך, תחושת מתח רב או כעס ממושך.

טיפול בכאבי גב עליון – כיצד ניתן להקל?

ישנן שיטות שונות לטיפול בכאבי גב עליון, ובינהן: שימוש בתרופות ובכדורים, מריחת משחות שונות, זריקות של תרופות וחומרים מטשטשי כאב, שימוש במכשירי חשמל, פיזיותרפיה, ניתוחי גב, שימוש בגלי רדיו, שיקום אורתופדי וטיפולים ברפואה משלימה.

טיפול בראי הרפואה הסינית

הרפואה הסינית מתיחסת אל הגוף כשלם. תופעת הכאב נתפסת ברפואה סינית כחסימה של אנרגיה עם משמעות למיקום, לאופי הכאב ולמערכות ספציפיות שתפקידן לאזן את הכאב. התייחסות נוספת חשובה לא פחות היא ההתייחסות לאבחנת גוף, מבנה ושלד, (אגן, עמוד שדרה וחגורת כתפיים וצוואר) מתוך ההבנה שבסיס לא מאוזן יכול להוציא את כל המבנים שקשורים אליו מאיזון.

אדם שמגיע עם תלונה של כאבי גב עליון, עובר אבחון מקיף ומעמיק, כולל התייחסות לעמוד השדרה, חגורת כתפיים, צוואר וגב תחתון. נתייחס גם למבנה ואיזון הגוף וגם לאופי ומיקום מסלול הכאב המעורב, במטרה לאתר את שורש הבעיה ולבנות אסטרטגיה טיפולית.

התייחסות נוספת קשורה להרגליו, מצבו הגופני ויכולת ההחלמה של המטופל, מצבי בריאות כללית והתנהלות אורחות חיים (כגון סטרס, שינה, פעילות גופנית, תזונה ועוד). כל אלו יכולים להשפיע משמעותית על יכולת ההחלמה של הגוף.

הטיפול מותאם לכל אדם באופן אישי, לאחר אבחון, והוא נוגע לכל ההיבטים הגופניים והיומיומיים שתיאר המטופל. הטיפול ברפואה סינית כולל דיקור, צמחי מרפא, המלצות לאורחות חיים ותנועה מודעת ונכונה. על מנת למקסם את השפעת הטיפול, ישולבו במקרים מסוימים ולפי צורך מגוון טכניקות לחיצות, מתיחות ותנועה מונחית מעולם הטווינה והסוטאי, על מנת לשחרר הגבלה בטווח תנועה וכאב. לעתים יינתן גם תרגול משלים, שאותו ניתן לבצע באופן עצמאי בבית.

מעוניינים בהקלה בכאבי גב עליון או כאבים בכלל? פנו עוד היום לקליניקה של עידן לוי, ונשמח להתאים לכם טיפול טבעי יעיל ומיטיב.

כאבי גב עליון
4.9 (97.78%) 18 vote[s]

יש לך שאלה?

השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

פנייתך התקבלה
נחזור אליך בהקדם!