כאבי הראש משפיעים גם על העיניים? שגרת החיים מופרת כליל? עם טיפול טבעי תוכלו להפחית מעוצמת הכאבים ולהחזיר לעצמכם את איכות החיים.

לא פעם, בזמן התקף כאב ראש, נלווים לכאבים תסמינים נוספים, למשל רגישות לאור, בחילות, עצבנות, סחרחורות, עייפות ועוד. בכאבי ראש מסוימים, בעיקר מיגרנות וכאב ראש מקבצי, נחווים גם כאבים עזים בעיניים.

לפני הכל – לבדוק מי באמת אשם

לפני הטיפול חשוב לוודא שכאבי העיניים לא נגרמים בגלל בעיה בעיניים. כלומר אינם נובעים מצורך במשקפיים או באי התאמת מספר העדשה הנכון למרכיבי משקפיים. כמו כן כאבים ממקור עיני נגרמים לפעמים עקב יובש בעיניים, או בשל דלקות, מחלות (כמו גלאוקומה) או פציעה חיצונית.

לאחר שנשללו כאבי עיניים ממקור עיני, יש לבחון את האפשרות לכאבים ממקור לא עיני, כמו כאבי שיניים, זיהומים, סינוסיטיס או כאבי ראש.

טיפול טבעי בכאבי ראש יכול להפחית את התסמינים בצורה ניכרת!

מה מאפיין כאב עיניים שנגרם מכאב ראש?

כאבי ראש עלולים לגרום לכאבים עזים בעיניים. לעתים בשתיהן ובפעמים אחרות סביב עין אחת בלבד.

במקרים אלו ידווחו המטופלים על כאב עמום מאחורי גלגל העין ורגישות לאור. כשמדובר במיגרנה, עלולה להיות הפרעה בשדה הראייה, למשל אורות מהבהבים ואפילו אובדן (זמני) של הראייה בעין אחת.

מיגרנה עם תופעת אאורה, כלומר כזו המקדימה את כאב הראש, עלולה לגרום לכתמים שחורים וריצודים. הסיבה לכך היא בשל היצרות והתרחבות בכלי הדם, שגורמים לירידה בראייה למשך כחצי שעה. התופעה יכולה להמשך גם במהלך התקף המיגרנה. לרוב לא ייגרם נזק קבוע לראייה, אולם חשוב בכל זאת לבצע בדיקת עיניים ובדיקה נוירולוגית, כדי לשלול בעיות אחרות.

טיפול טבעי בכאבי ראש ועיניים

ראשית חשוב לציין כי עם היעלמות כאבי הראש, יעברו גם כאבי העיניים. כדי שזה יקרה, חשוב לאתר את הגורמים לכאבי הראש העזים. לאחר אבחון הגורמים לכאבי ראש, כמו מיגרנה, כאב ראש מתחי, מקבצי ואחרים, תורכב תוכנית טיפול אישית בהתאם לממצאים.

הגורמים לכאבי הראש הם מגוונים. הם יכולים להגרם עקב מתח שרירים בצוואר ובכתפיים, עייפות ואף מלחץ נפשי. כאבים ראש שקשורים גם לעיניים הם פעמים רבות כאבי ראש מתחי, מיגרנה, סינוסיטיס קדמי, אלרגיות או כאבי ראש ממקור של חוסר איזון הורמונלי (דוגמת כאבי מחזור מסוג PMS).

טיפול טבעי לאחר אבחון בכאבי ראש כתוצאה מכל אחד מהסיבות יתמקד בטווח המיידי בכאב עצמו, חשוב לציין שישנן התאמות טיפוליות ספציפיות (יעילות ביותר) במקרה שלכאב הראש מתאפיין גם בכאב באזור העין, אשר יעשה במקביל לטיפול בשורש הבעיה במטרה לשמר את ההקלה גם לטווח הרחוק, לדוגמה: אם העומס השרירי מופיע ממתח הטיפול יתמקד גם בהרגעה, המלצות לתזונה מאוזנת ומסודרת ושעות שינה מספקות, זאת בנוסף לדיקור סיני מקל ולימוד יציבה נכונה במקרה הצורך.

אם הכאב ראש הוא ממקור נלווה לכאבי מחזור מסוג PMS, הטיפול יתמקד בטיפול בכאב ראש סביב העין אך גם בטיפול ספציפי לכאבי מחזור וכדומה.

הטיפול בקליניקה הינו ממוקד ומותאם אישית למטופל, בהתאם לתסמינים ולגורמים שאובחנו. בנוסף לדיקור, לימוד וסיגול אורח חיים בריא ומאוזן ותרגילים להפגת מתחים, יירקחו לעתים גם פורמולות טבעיות מצמחי מרפא בהתאמה אישית.

אני מזמין אתכם לפגישת ייעוץ, אבחון והרכבת תוכנית טיפולים טבעית. בואו לזהות את הגורמים לכאבים ולטפל בהם מהיסוד!

כאבי ראש ועיניים
4.9 (98.55%) 55 vote[s]

יש לך שאלה?

השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

פנייתך התקבלה
נחזור אליך בהקדם!