סובלים מכאבי ראש? מרבית מאוכלוסיית העולם סובלת מסוגים שונים של כאבי ראש, ובדרגות כאב משתנות. הפתרון השכיח- משככי כאבים. ומה הלאה? איך נגרום לכאבי הראש לצאת מחיינו? לטיפול הטבעי יש מענה לשאלות אלו.

מהם כאבי ראש?

מדובר בתופעה שכמעט כל אדם חווה לפחות פעם אחת במהלך חייו, לרוב יותר מפעם אחת. זהו כאב שמתרחש כמעט בכל אחד מחלקי הראש, במצח, באחורי הראש, בצדדים או בסמוך לצוואר. הסימפטומים משתנים בהתאם לסוג הכאב. הוא יכול להיות חד, עמום, או פועם. גם אופן הגעתו משתנה. הוא יכול להופיע בפתאומיות, בהדרגה, ולהימשך מספר דקות, שעות או ימים.

דווקא בשל היותם כל כך נפוצים, חשוב לזהות ולהכיר את כאבי הראש, כדי לדייק את סוג הטיפול בהם וכדי לשלול אפשרות של בעיה חמורה יותר, אולי אפילו מסכנת חיים.

כדי להבין ולהכיר את כאבי הראש השונים, נהוג לסווג אותם בשתי קטגוריות עיקריות:

1.         כאבי ראש ראשוניים- Primary Headaches.

2.         כאבי ראש משניים- Secondary Headaches.

כאבי ראש ראשוניים: אינם מסווגים ככאבים משניים למחלות או פגיעות ידועות אחרות. זה סוג כאבי הראש הנפוץ ביותר, לרוב ללא סיבה חד משמעית ידועה, אך מושפעים מתפקודם של גורמים אנטומיים כמו כלי דם, שרירים, סינוסים, עצבים ועוד. דוגמאות נפוצות לכאבי ראש ראשוניים הן:

  1. כאב ראש מתחי (Tension Headache) – כאב ראש ראשוני הנפוץ ביותר. כ-90% מכלל כאבי הראש הם מסוג זה. יכול להגרם עקב מקור שרירי, כמו הקרנת כאבים מהגב, הצוואר, העיניים או שרירים אחרים בגוף. לרוב יופיע הכאב באזור המצח והוא יכול להתעורר כתוצאה מהתייבשות, ריחות, רעב, אור חזק, מתחים ולחצים נפשיים, דכאן, חרדה ואף כתופעת לוואי עקב שימוש קבוע של תרופות ומשככי כאבים. כאב ראש מתחי לרוב יפריע מאוד וילווה (אך לא ישבית לחלוטין) את הפעילות היום יומית.
  2. מיגרנות כאב ראש שמתבטא ברקות פועמות והולם כמו פטיש בראש. דרגת הכאב של מיגרנה היא בינונית עד קשה. היא מופיעה, ברוב המקרים, בצד אחד של הראש. המיגרנה עלולה להחמיר בזמן חשיפה לאור, רעש או ריח, ובמהלך פעילות גופנית. הכאב המציק יכול להוביל גם לבחילה או הקאה. בשונה מכאב ראש מתחי, מיגרנה פוגעת בחיי השגרה ולתפקוד השוטף והכאב עלול לגרום גם לבחילה או הקאה. מיגרנה שכיחה פי שלוש בקרב נשים. יש לה נטייה תורשתית ולרוב היא מתרחשת לראשונה בקרב גילאי 10 עד 40.
  3. כאב ראש מקבצי (Cluster Headache)זהו כאב ראש שמוגדר כנוירולוגי. הוא מאופיין בכאב ראש עוצמתי ביותר, לרוב בצד אחד של הראש ולרוב נלווה בכאב מאחורי העין. הכאב מופיע בפתאומיות ועוצמתו היא הקשה ביותר מבין כאבי הראש הידועים לאדם. גורם הכאב אינו ידוע ובין התקף אחד למשנהו יכולים לחלוף חודשים, לעתים אף שנים.

כאבי ראש משניים: מתרחשים כסימפטומים של מצב רפואי או מחלה, כלומר הם מופיעים כמשניים למחלה, או לגורם אחר:

  • מחלות שונות- שפעת, זיהום באוזן, דלקת בסינוסים, זעזוע מוח, התקף חרדה, שינויים הורמונליים, לחץ דם גבוה, ועוד.

הטיפול הטבעי מותאם באופן אישי לכל מטופל ומטפל בשורש הבעיה

צרו קשר

מה גורם לכאבי הראש?

כאבי הראש יכולים להגרם ממגוון רחב של סיבות, ביניהן מתח נפשי, שינויים הורמונליים, למשל מחזור חודשי אצל נשים, לחץ עצבי שמקרין את הכאב לראש, כאבי עיניים עקב אימוץ שרירי העיניים, שרירי צוואר תפוסים, וגם, בשל תזונה עשירה במונוסודיום גלוטומט, גבינה צהובה, מזון מעובד, ניטריטים,  ממתיקים מלאכותיים, למשל סוכרזית, יין אדום, ועוד. צריכת אלכוהול מוגברת תגרום אף היא לכאבי ראש, בעיקר ביום למחרת.

גם תחושות הכאב משתנות:

כאב ראש עמום: בעיקר אחרי שתייה מוגברת של אלכוהול, תזונה לא נכונה, אי סבילות למזון, לחץ דם נמוך, התייבשות ועייפות.. התחושה היא של כאבים מפוזרים, כמו "ערפל", ועמימות בראש.

כאב ראש בקרקפת: תחושה של מתיחת הראש והשיער. נגרם בעיקר בגלל מתח נפשי, לחץ עצבי או מתח שרירי ממקור צווארי, מיגרנה או כאבים בצוואר. יכול להגרם גם ממתיחה הדוקה מדי של השיער. לכאב מתלוות לעתים הפרעות בשינה וחוסר שקט.

כאב ראש לוחץ: כאב תעוקה שנובע ממתחים נפשיים בעיקר, לחץ דם גבוה ומתח שרירי. תחושת לחץ על הראש.

כאב ראש פועם: בעיקר בגלל עודף סטרס, עצבנות, רעב, נפילת מתח ובגלל מיגרנה. תחושת דופק שפועם ברקות.

כיצד נטפל בטבעיות בכאבי הראש?

הרפואה הסינית צברה ידע רב שנים ומציעה מענה יעיל ביותר לטיפול בכאבי ראש. הספרות הסינית מתארת כ-10 סוגים שונים של כאב ראש (Tou Tong). לכל אחד מהם מתועד אבחון, סיבה וטיפול ספציפי, עם המלצות מתקנות לאותו מקרה.

הטיפול הטבעי בקליניקה תלוי בראש ובראשונה בסוג הכאב שקיים. אם כאב הראש נובע בגלל מחזור חודשי, יותאם לו טיפול שונה מטיפול שמטפל בשרירים תפוסים.

הטיפול הטבעי מותאם לכל אחד באופן אישי. הוא מתבסס על אבחון ותשאול המטופל, הבנת הרגלי חייו ועד כמה הוא מושפע מהלחצים בחייו, בוחן את האיזון השרירי באזור הגב העליון, צוואר, לסת, ראש, הרגלי התזונה והפעילות הגופנית של המטופל, ובדיקת הסטוריה רפואית שיכולה להיות אחד הגורמים לכאבי ראש, כמו למשל לחץ דם לא מאוזן, סוכרת, או בעיות ראייה.

הטיפול בקליניקה יכלול בהתאם לצורך: דיקור, הכנת פורמולות מצמחי מרפא, שינויי תזונה והרגלי חיים, המלצות לפעילות גופנית מיטיבה ומשחררת ממתחים.

הטיפול הטבעי מותאם באופן אישי לכל מטופל ומטפל בשורש הבעיה, כלומר, בגורמים לסימפטומים שמתבטאים בכאבי ראש.

הנסיון שלי מבוסס על לימודים מקיפים, ניסיון קליני והתמחות בטיפול ברפואה הסינית. כמו כן אני מתמחה בטכניקות טיפול מתקדמות בדיקור מרידיאני, יציבה ואורחות חיים. עם תוכנית יסודית ומקיפה נתמקד בשיפור איכות החיים וסיגול אורח חיים בריא ומיטיב.

אני מזמין אתכם ליצור עמי קשר, לקבוע פגישה לאבחון ולאחריו בניית תוכנית טיפול מקיפה, מועילה ומיטיבה.

טיפול בכאבי ראש – סוגים, גורמים ופתרונות
5 (99.64%) 56 vote[s]

יש לך שאלה?

השאר/י פרטים ונחזור אליך בהקדם

פנייתך התקבלה
נחזור אליך בהקדם!